وزیر کشور گفت: برخی دنبال القای حاکمیت دو گانه در کشور هستند و مسائل را به گونه‌ای بیان می‌کنند که بین رهبر و رئیس‌جمهور فاصله است.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات کشور افزود: این اقدام یکی از ظلم های سنگین است که خداوند آن را نمی بخشد. بیان این مسائل به نفع چه کسی است. رئیس جمهور فردی است که چه پیش از انقلاب چه پس از انقلاب کمترین فاصله را با رهبری داشته است.

وی در ادامه در خطاب به فرمانداران و بخشداران اظهار کرد: شما باید این مسائل را صریحا به مردم منتقل کنید که این دوگانگی وجود ندارد. وظیفه ما تبعیت از ولایت است.

اهم اظهارات وزیر کشور را از خبرگزاری‌ها می‌خوانید؛

*رسانه‌های خارجی، برخی ناآگاهان و برخی افراد در داخل کشور که تحلیل‌های اشتباه دارند دنبال تقویت احساس نارضایتی، القای یأس و ناامیدی، ناکارآمد جلوه دادن دولت، القای حاکمیت دوگانه، لطمه زدن به وحدت ملی، تضعیف مشروعیت و مقبولیت دولت، تقسیم مردم به انقلابی و غیرانقلابی و عدم مشارکت فعال مردم هستند.

*در همین راستا باید فرمانداران و بخشداران ارتباط مستمری با مردم داشته باشند و به آنها پاسخگو باشند تا از این طریق سطح نارضایتی مردم را کاهش دهند. مردم ولی نعمت انقلاب ‌هستند و ما به مشارکت و حضور مردم نیازمندیم. متأسفانه برخی ناآگاهان داخلی به یأس مردم دامن می‌زنند و موفقیت خود را در یأس و ناامیدی مردم می دانند. رهبری اشاره کردند که برای دولت‌ها نحوه بیان اقدامتشان مهم است، بنابراین اقدامات دولت باید به مردم معرفی شود تا مردم در جریان تلاش‌های دولت قرار بگیرند، اما متأسفانه انصاف در قضاوت نسبت به عملکرد دولت فراموش می‌شود. آنها که از دولت صد اشکال می‌گیرند لااقل سه کار دولت را هم بگویند. الان یا کارهای خوب گفته نمی‌شود یا به گونه‌ای گفته می‌شود که مسأله دار یا ابهام‌آلود نشان داده می‌شود. این اقدامات مشکلی را حل نمی‌کند.

*دشمن دنبال لطمه زدن به وحدت و انسجام ملی ماست. بنابراین در مناطقی که اقوام و اقلیت‌ها وجود دارند باید با تکیه بر محوریت ایرانی بودن و اسلامی بودن بر انسجام ملی تأکید کنیم.

*برخی دنبال دسته‌بندی افراد به انقلابی و غیرانقلابی هستند، ما باید همه مردم را در ظرف انقلاب تعریف کنیم، ما به چه حقی این تقسیم‌بندی را انجام می‌دهیم و اکثر مردم را از دایره انقلاب دور می‌کنیم. با شاخص گذاری رهبر انقلاب همه مردم انقلابی هستند. ایجاد اشتغال، حفظ وحدت، تداوم اقتصاد مقاومتی و دشمن ستیزی همه جزو شاخص‌های انقلابی بودن است. مردم یار انقلاب هستند و این مرزبندی‌ها به نفع هیچ کس نیست.

*برخی تحلیل‌ها بیان می‌کند اگر مشارکت کم باشد به نفع آنهاست. چرا ما به انتخابات نگاه جناحی داریم؟ در حالی که انتخابات باید موجب تقویت امنیت ملی و تضمین منافع ملی باشد. این تفکر غلط است که اگر مشارکت کم باشد به نفع ماست. رهبری به من فرموده‌اند که برای ایشان امنیت، سلامت انتخابات و رعایت قانون و همچنین مشارکت بالا در انتخابات خیلی مهم است. ایشان فرموده‌اند عملکرد وزارت کشور می‌تواند موجب افزایش مشارکت شود. وقتی رهبری چنین می‌فرمایند هر تحلیلی غیر از این، خلاف نظر رهبری است.

*ما باید تلاش کنیم موضع بی‌طرفی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی که از بیت‌المال و بودجه عمومی بهره می‌برند را حفظ کنیم. هر روز باید گزارش هر نوع تحرک و اقدامی که موجب تضعیف مشارکت یا برهم خوردن بی‌طرفی می‌شود به من داده شود، ما هم حتماً به صورت روزانه با آن برخورد می‌کنیم.

*باید در انتخابات نشاط سیاسی ایجاد شود، باید تلاش کنیم با توجه به موضع بی‌طرفی مسئولین و دستگاه‌های اجرایی که به نوعی از بودجه بیت‌المال استفاده می‌کنند دخالتی در انتخابات صورت نگیرد.

*{درباره مشکلات اخیر در استان خوزستان }در این موضوع مردم به صورت معقول و منطقی خواستار مطالبات خود شدند و هیچ شعار ساختارشکنانه و.. داده نشد و مردم صرفا مودبانه مطالبات خود را اعلام کردند.

*بیان اینکه اوج ناامیدی دشمنان در سال 92 صورت گرفت، تداوم شکست دشمن، در طول عملکرد 3 ساله این دولت تحقق یافت.

* الگوی انتخاباتی وزارت کشور در انتخابات، قانون توام با امنیت و مشارکت‌جویانه و اخلاق است و هر کس از آن صندوق بیرون بیاید رئیس جمهور مردم است.*هزارمدیر در وزارت کشور داریم که 31 استاندار،430 فرماندار، یک هزار و 58 بخشدار، یک هزار و 243 شهردار و 35 هزار دهیار هستند.

*در حوزه احزاب و گروه ها، در طول سه و نیم سال گذشته 33 مورد تاسیس حزب و 21 مورد صدور پروانه داشتیم، در حال حاضر مجموعا 248 حزب فعالیت می کنند.

*خانه احزاب که در چند سال گذشته تعطیل شده بود و وسایلش را به انبار برده بودند، با جلسات متعدد توانستیم با ساختار جدید اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین، راه اندازی کنیم. در انتخابات گذشته احزاب فعالیت خوبی داشته اند و در تهران و بسیاری از شهرستان ها لیست جبهه ها و احزاب رای آورد که نشانگر خویشتنداری، تحمل، اتکا به قانون همکاری با وزارت کشور و نیز درک درست شرایط انتخابات بود.

*در حوزه فعالیت کمیسیون ماده 10 علاوه بر احزاب، در حوزه اصناف 295 مورد تاسیس، صدور پروانه و تمدید داشتیم و همچنین در حوزه اقلیت دینی این رقم به 48 مورد رسیده است. در حوزه سازمان های مردم نهاد هم از 4 هزار به 8 هزار رسیدیم.

*برخی تائیدیه های سمن ها(سازمان های مردم نهاد) برای تاسیس و صدور پروانه 3 سال زمان می برد که در حال حاضر ظرف قانونی 20 روز این کمیسیون موظف به پاسخگویی است و از طرفی نظارت کامل بر سمن ها نیز وجود دارد .

*در حوزه مواد مخدر 80 درصد درمان توسط این سمن ها صورت می گیرد که لایحه جامع فعالیت سمن ها در دولت به تصویب رسیده و امیدواریم پس از ارسال به مجلس به قانون تبدیل شود.

*در بخش امنیت داخلی با حمایت و هدایت های رهبر معظم انقلاب و مدیریت رییس جمهوری در شورای عالی امنیت ملی، امنیت کشور و در شوراهای تامین استان و شهرستان قابل توجه است که دشمن نیز به امنیت کشور معترف است. مدیون همه نیروهای مسلح، قضایی و اجرایی هستیم.

*در حوزه اجتماعی، موضوع آسیب اجتماعی برای اولین بار مطالعات جامع سلبی و ایجابی صورت گرفت و در جلسات یک سال گذشته با هماهنگی دستگاه ها اقدامات خوبی انجام شد.

*در حوزه شهرداری ها نیز با راه اندازی مترو در شیراز، اصفهان و تبریز، موافقتنامه 2 هزاردستگاه مترو به تصویب رسید و 40 هزار تاکسی نیز نوسازی شده است و در 444 نقطه کشور معاینه فنی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

*اعطای 15 هزار میلیارد ریال کمک به شهرداری ها، توزیع 7 هزار و 600 دستگاه ماشین آلات به دهداری ها و توزیع 930 هزار تن قیر را از دیگر اقدامات در حوزه شهرداری ها است.

*لایحه مدیریت شهری، بازنگری مقررات استخدامی شهرداری، لایحه دهداری ها، قانون وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا، لایحه یکپارچه ایمنی شهر و روستا، لایحه حمل و نقل عمومی و تخلفات رانندگی از اقدامات صورت گرفته در بخش قانونگذاری در حوزه شهرداری ها است.

*برای نخستین بار در کنار کمیسیون های دولت، کمیسیون کلانشهرها و تهران به پیشنهاد وزارت کشور مطرح شد که برای رسیدگی به امور شهر و شهرداری تعلق دارد.

*در انتخابات گذشته با هدایت و همکاری همه مسئولان، مشارکت 62 درصدی را شاهد بودیم و به رغم این که 49 درصد صلاحیت ها رد شده بود، اما با آرامش ومبتنی بر قانون، انتخابات برگزار شد درحالی که برخی فکر می کردند انتخابات از تنش سیاسی برخوردار می شود.

*در انتخابات گذشته هیچگونه تنش اجتماعی نداشتیم، بحث فضای مجازی که نگرانی همیشگی برخی از افراد بود که برداشت نامناسبی داشتند و فکر می کردند می تواند موجب نارضایتی و بعضا موجب ایجاد مسایل امنیتی شود، ولی همه افراد از این فضا استفاده کردند و مدیریت خوبی اعمال شد.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =