شمارش معکوس برای تعیین دستمزد 96 آغاز شده است؛ به نظر شما حداقل دستمزد کارگران چقدر باید باشد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مقامات کارگری می‌گویند با وجود آنکه همه ساله تلاش می‌کنند تا در جلسات تعیین دستمزد، معیشت کارگران را به تورم نزدیک کنند، اما افزایش حداقل مزد هیچگاه در حد تورم واقعی نبوده است. کارفرمایان نیز کافی نبودن دستمزد کارگران را تایید می‌کنند، اما خود را ناتوان از پرداخت درصد بیشتر دستمزد می‌دانند.

با توجه به چنین شرایطی، به نظر شما حداقل دستمزد کارگران چقدر باید باشد؟

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این خصوص، در بخش نظرات مطرح کنید.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 108
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش RO ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    239 9
    به نظر من با این تورم باید حقوق ها از سه میلیون تومن به بالا شروع بشه تازه ما چندین ساله که تورم داریم ینی از سال 91 به بعد
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      97 2
      رقم حداقل دستمزد مهم نیست. مهم اینه که قدرت خریدی بالاتر یا حداقل مساوی خط فقر داشته باشه. الان متاسفانه در کشور باب شده هر نهاد و بنگاهی که میتونه با هزینه هایی که بر ضمه اش هست را منتقل میکنه.مثلا اصناف خصوصا اصنافی که قیمتهای مصوب ندارند هزینه های خود اعم از مالیات و عوارض و ارزش افزوده و دستمز و ... را به راحتی به قیمت تمام شده منتقل میکنند،تولید کنندگان و وارد کنندگان که اغلب به صورت انحصاری عمل میکنند به صورت روزانه قیمت عوض میکنند و حتی دولت با دست کاری قیمت طلا و ارز هزینه های وارد شده به خود را به جای تقبل رد میکند که نتیجه همه اینها کوچکتر شدن سفره کارگران است.لزا هرچقدر قدرت خرید دستمزد کمتر از خط فقر باشد نشانه دزدی و دست درازی به جیب مشمولین قانون کار است.
    • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      46 14
      ماهی سه میلیون حداقل حقوق دوست عزیز با این تفاسیر و شدت نقدینگی بالا فقط تورم زیاد میشه نه قدرت خرید،و بیکاری هم با توجه به عدم توان پرداخت کارفرما بیشتر میشه، باید حقوق رو به حدود یک و نیم میلیون برسونن و طی سه چهار سال آروم آروم این رقم رو به قدرت خرید معقول برسونن و از طرفی هم دولت با حمایت تولید کننده و با افزایش تولید و عرضه جلوی افزایش قیمتها رو بگیره و بیکاری رو هم کاهش بده
    • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      57 20
      1 میلیونم بشه کلاتو بنداز بالا عامو .
    • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      23 4
      متاسفانه اکثر نظرات از طرف افرادیست که سطح اطلاعات پایینی دارند و فکر میکنن با افزایش حقوق کارگر رفاهشون بیشتر میشه ولی نمی دونن هر قدر حقوق کارگر افزایش پیدا کنه در اقتصاد بیمار ما چاره ای نیست جز اینکه تورم هم متناسب با اون بره بالا حتی اگر حداقل حقوق ده میلیونم بشه رفاه هیچ کارگری بیشتر نمیشه و اگر بدتر نشه بهتر نخواهد شد مشکل حداقل حقوق نیست مشکل ما چرخه اقتصاد معیوبه
    • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      19 0
      مبلغ مهم نیست قدرت خرید باید باشه ثروتمندان ماشین میلیاردی سوار بشن نوش جونشون اما حداقل جوری باشه کارگر سالی یه بار ماهی نخوره هر چند اقایون نشست رو 960 تومن صحبتاشونو تموم کردن
    • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      3 1
      حداقل حقوق معلمان و فرهنگیان بازنشسته چقدر باید باشه؟
    • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
      6 0
      بسیاری از همین کارگاه های کوچک که دوستان ترس از ورشکستگیشان دارند هم منبع رانت و محل کسب سودهای کلان برای از ما بهتران است. پدر من تا پارسال در یک شرکت خدماتی پیمانکاری شهرداری تهران کار میکرد. اون و یک نفر دیگر از همکارانش در یکی از سینماهای تهران جزء پرسنل شرکتی آن دستگاه خدماتی در سینمایی بودند که مالکش شهرداری است. شهرداری بابت حقوق این دو 6 الی 8 میلیون ماهینه به این شرکت میداد و این شرکت بدون هیچ کاری و اختصاص تقریبا هیچ امکاناتی در بهترین حالت با اضافه کار کامل به هر یک از این دو ماهی 1.5 میداد یعنی حداقل 3 ایلی 5 میلیون را این شرکت برای خود برمیداشت و حتی برای بیمه حقوق کامل رد نمیکرد به طوری که الان پدر من با 30 سال سابقه با حداقل حقوق بازنشست شد. این هم کارگاه های ورشکسته.
    • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
      2 0
      دوستان سر حقوق نظر دادن من جنبه دیگه رو میخوام بگم و اونم بحث مسکن و بیمه و و عیدی و مرخصی و... هست که باید اینارو هم برای کارگران درست کنن
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    76 13
    2.5
    • کرج A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      66 5
      خبر آنلاین جان ما هر چقدر هم نظر بدیم باز هم حرف آخر کار فرما میزنه نماینده کارگرها هیچ قدرتی نداره به هر حال دریافتی نباید زیر3میلیئن باشه
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    92 9
    حداقل ماهی 2 و نیم
    • امير ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      20 15
      بله مورد تاييده مسولين اجرا كنيد ايرادي نداره
    • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      13 0
      چرا نمایندگان مجلس مالیات بر حقوق کارمندان را از 2 میلیون تومان تعیین کردند و برای کارگران 1.5 میلیون همین یک قلم یعنی سالی 600 هزار تومان مالیات اضافی از کارگر زحمتکش می گیرندکه امنیت شغلی کارمندان را هم ندارد .
  • داریوش DE ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    88 1
    با سلام در حد شرافت مندانه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    59 7
    ٢٥٠٠ دلار در ماه، البته مالياتشم بايد بدن كارگران محترم
    • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      5 19
      بر چه مبنایی؟
    • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
      9 0
      چرا بعضیها فکر میکنند دستمزد بالا حق کارگر ایرنی نیست؟ با همین دستمزد پایین قیمت مصرف کننده روی اکثر کالاها با قلب اروپا برابری میکنه. کارگر ایرانی از کارگر چینی کمتر دستمزد میگیره ولی کالای چینی که از اون سر دنیا میاد ارزونتره.مگه ما این همه نفت و گاز منابع طبیعی نداریم چرا نباید کارگر ایرانی بالای 1000 دلار در ماه دستمزد داشته باشه. به امیدی روزی که تو کشورمون آدم حسابمون کنند بقیه جاها پیش کش
    • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
      5 0
      چرا بعضیها فکر میکنند دستمزد بالا حق کارگر ایرنی نیست؟ با همین دستمزد پایین قیمت مصرف کننده روی اکثر کالاها با قلب اروپا برابری میکنه. کارگر ایرانی از کارگر چینی کمتر دستمزد میگیره ولی کالای چینی که از اون سر دنیا میاد ارزونتره.مگه ما این همه نفت و گاز منابع طبیعی نداریم چرا نباید کارگر ایرانی بالای 1000 دلار در ماه دستمزد داشته باشه. به امیدی روزی که تو کشورمون آدم حسابمون کنند بقیه جاها پیش کش
    • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
      4 0
      چرا بعضیها فکر میکنند دستمزد بالا حق کارگر ایرنی نیست؟ با همین دستمزد پایین قیمت مصرف کننده روی اکثر کالاها با قلب اروپا برابری میکنه. کارگر ایرانی از کارگر چینی کمتر دستمزد میگیره ولی کالای چینی که از اون سر دنیا میاد ارزونتره.مگه ما این همه نفت و گاز منابع طبیعی نداریم چرا نباید کارگر ایرانی بالای 1000 دلار در ماه دستمزد داشته باشه. به امیدی روزی که تو کشورمون آدم حسابمون کنند بقیه جاها پیش کش
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    60 8
    حدا قل دو میلیون و پانصد هزار
  • امير ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    24 2
    البته ما نظر ميديم كو گوش شنوا حداقل حقوق بايد كمتر از تومن نباشه اما ..............
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    77 5
    کرایه یک خانه 60 متری ، خرح تحصیل اقلا دو بچه، امنیت غذایی خانواده و سلامت روی هم رفته چقدر آب میخوره؟ در پایین ترین سطحش اقلا 2000000 تومان.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      17 2
      اولا حداقل گفته ثانیا تهران ایران نیست
  • اسی A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    55 1
    خوب معلوم با این وضع اقتصادی حداقل 2200 در ماه باید باشه چون غیر این فلاکت هست اش .
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    42 26
    انصافا باید حداقل یک و نیم میلیون تومن بشه ، و دولت هم کمتر به کارفرما فشار بیاره تا از پس پرداختش بربیاد و باعث افزایش بیکاری نشه
    • بی نام RO ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      7 6
      اشتباه مثبت دادم یک ونیم گفتی دست و دلبازی کردی ها
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      29 2
      دوست بی نام 11:14 ، من خودم اقتصاد خوندم، نظر بعضی دوستان رو میبینم تعجب میکنم چرا احساسی نظر میدیم، بحث اقتصاد کلان هست ،حقوق از هشتصد تومن الان یهو به همون یک و نیمی که خودم گفتم هم افزایش پیدا کنه باز باید تبعات افزایش تورم و بیکاری رو سنجید چه برسه به سه میلیونی که بعضی دوستان میگن،من قبول دارم که متوسط هزینه خانوار دونیم میلیون تا سه میلیونه اما حمایت از قشر زحمت کش کارگر و به طور کلی کم درآمد جامعه باید علاوه بر افزایش دستمزد به اشکال دیگری هم انجام بشه مثل افزایش خدمات رفاهی، درمانی و... تا از تورم ناگهانی جلوگیری بشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    48 5
    به نظر من باید حداقل دو برابر رقم فعلی باشد. من حسابدار هستم و در این اوضاع رکود شاهد هستم که کل دستمزد پرداختی 15 درصد سود صاحبان سهام شرکت ما را تشکیل میدهد. علاوه برآن کارگر کمتر با بهره وری بیشتر، بهتر است. به نظر من در کل کشور باید به سمتی حرکت کنیم که حقوق بیشتر بدهیم و کار بهتر تحویل بگیریم.
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    58 4
    با سلام :حقوق کارگر رقمی در قبال سایر هزینه کار فرمایان نیست. ولی متاسفانه نه زور دولت به کارفرما می رسد و نه نماینده کارگری . کار فرما با تهدید به اخراج کارگر کار خود را پیش می برد و نه دولت کاری متواند بکند نه کارگر و این بحث ها نیز بیخودی . چرا دولت از کارگر حمایت نمیکنه چرا مالیات کارگران رو بر نمی داره چرا حق بیمه رو کم نمیکنه .چون دولت خودش می دونه ضعیفتر از کارگر کسی رو نمیتونه پیدا کنه که از حقوقش مالیات کم کنه .
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    33 0
    با سلام اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم با افزایش تقریبا سی درصدی قیمت گوشت و مرغ و برنج و حبوبات که شاخص اصلی تورم در زندگی کارگران است وبا افزایش بی حساب کتاب اجاره خانه ها حقوق هم حداقل همین مقدار باید افزایش پیدا کند اینا شاخص های واقعی هستند که دولتمردان با تکیه بر امارهایی که هزار جور پیچش در اون ایجاد کردن تا کسی نفهمد چه خبره میخان نرخ تورم رو اونجور که دلشون میخاد اعلام کنند
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    35 20
    جواب سوال شما خیلی خیلی سخته . فرض کنید امروز حداقل حقوق بالای خط فقر 3 میلیون تومانی تعیین شود ،چه اتفاقی می افتد ؟ بسیاری از کارگاه های کوچک و متوسط که تو پرداخت همین حداقل هم موندند ظرف یک شب ورشکست میشوند . قیمت تمام شده محصول شدیدا زیاد شده و در نتیجه فروش و درآمد بنگاه کاهش پیدا میکند در حالیکه در مقابل هزینه پرسنلی حداقل 3 برابر شده و در نتیجه واردات جای تولید را میگیرد و کارگاه ها تعطیل و بیکاری زیاد میگردد . در ضمن دولت از کجا میخواهد نقدینگی لازم را برای افزایش سه تا 4 برابری حداقل حقوق تامین کند . همچنین با فرض یک هزارم درصدی عدم ورشکستگی و تامین نقدینگی لازم ، با افزایش ناگهانی قدرت خرید قشر زیادی از مردم و بالا رفتن تقاضا از طریق تزریق نقدینگی تورم نجومی میشود .
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      11 1
      قیمت تمام شده محصول باید با استفاده از روشهای نوین تولید و بهره وری کاهش پیدا کند. ایراد کار اینجاست که کارفرمایان با همان روشهای سنتی دنبال تولید و بهره وری هستند. مثلا یک کارگاه تولید بتن هیچ تغییر یا پیشرفتی در چگونگی تولید محصولات خود نداشته است و به مانند 4 سال پیش بتن تولید میکند یا یک کارگاه تولیدی البسه ورزشی.با همان چرخهای 4050 سال پیش در حال تولید هستند. معلومه بهره وری کاهش پیدا میکنه و کارگر هم دنبال پیشرفت و آموزشهای بیشتر نمیره
    • رامین A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      9 7
      صحبت بسیار کارشناسی ومنطقی بود. در پایین بودن حداقل حقوق کارگری ونیز هزینه های بالای زندگی حرفی نیست ولی باید دیدبا افزایش ناگهانی حقوق چند درصداز کارگاهها توان پرداخت حداقل حقوق 3 میلیون تومانی را دارند و در صورت عدم توجه به این مسئله با تعطیل شدن بسیاری از کارگاهها مواجه خواهیم شد و طبیعی است که کارگران بیش از دیگران آسیب میبینند. از طرف دیگر حقوق کارگران فقط منحصر به پرداخت مقرری ماهیانه نیست چرا که کارفرما هرماهه مبلغ قابل توجهی را نیز در قبال استخدام یک کارگر به دولت میپردازد. دولت میتواند با کاهش این ارقام به افزایش میزان پرداختی به کارگران کمک کند. کافیست رقم یکی از اختلاسهای سال اخیررا دولت صرف بیمه تامین اجتماعی کارگران میکردکه در این صورت ماهیانه 30 درصد حقوق کارگران افزایش می یافت
    • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      15 4
      اولا مگر چند درصد بازار کار را کارگاه های کوچک تشکیل میدهند؟ الان بزرگترین کارفرما دولت و نهادهای حاکمیتی هستند که از رانت برخوردارند که اصولا جوری برنامه ریزی میکنند که حداقل پرداختی و حداکثر دریافتی را دارا باشند و از طرف دیگر در بازار کار ایران کارفرما به جای اینکه هزینه های جاری کار خود را از سود خود بدهد آن را به هزینه تمام شده کالا منتقل میکند که این بحث عامل اصلی تورم های نجومی است. اگر وضع اقتصاد خوب نیست چرا تنها اقشار حقوق بگیر باید تاوان بدن؟ چرا کارفرما باید حاشیه سود مطمئن داشته باشد ولی ایجاد حاشیه امن حداقلی برای مشمولین قانون کار باید انقدر تبعات داشته باشد؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      11 1
      خیلی خوب،حداقل حقوق پایین باشه تا صاحبان صنایع روز به زور ویلاهایشان توی آمریکا و کانادا بزرگتر و مجلل تر بشه و روز به روز ننه من غریبم بازی و مطلوم نماییشان برای مردم بیشتر بشه
    • بی نام IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
      1 1
      دوست عزیز اقتصاد خونده: ورشکستگی جزئی از اقتصاده این کارگرها دو سه جا کار میکنن تا بتونن زندگی خودشون رو اداره کنن واحد تولیدی که کارایی نداره باید ورشکست بشه در این صورت شرکت رقیب بیشتر میفروشه و در نتیجه میتونه حقوق بیشتری بدهد در نتیجه کارگر همون یک جا کار میکنه و فرصت شغلی هم اگر زیاد نشه کم هم نمیشه به نظر من فرصتهای شغلی ثابت هست و از دست نخواهد رفت باید حقوق کارگر طبق مدل ادعایی پزشکان ایران که امریکا را ملاک قرار میدند بالا برود. کارگر ما چرا نباید خودش رو با کارگر امریکا مقایسه کنه وقتی پزشک ما داره خودش رو با پزشک امریکایی مقایسه میکنه و پول هنگفت میگیره؟ پزشک لمریکایی سالانه 80 هزار دلار پول شهریه داده پزشک ایرانی رایگان خونده چرا کارگر نبایدحداقل 500 دلار بگیره؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    53 3
    آیا نظر کارگران هم مهم هست ؟ فکر نمیکنم
  • بی نام RO ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    20 4
    3/5
  • بی نام CA ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    13 1
    حداقل دستمزد بايد به ميزاني باشه كه يك نفر سرپرست خانوار كه بطور قانوني و تمام وقت كار ميكنه، وضعيت خانواده ش زير خط فقر نباشه. اين مبلغ در ايران بطور ميانگين ١٥٠٠ دلار در ماه هست. حالا خودتون با نرخ روز ارز تبديل كنيد.
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    21 1
    نظر ما مهم نیست چون کسی به نظر ما توجه نمیکنه.
  • سعید A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    14 7
    حداقل ۳میلیون در ماه و معاف از مالیات
  • ابی A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    16 2
    اگر به نظر ملت اهمیت بدن که نمیدن ... حداقل حقوق باید سه میلیون تومان باشه تا زندگی کارگران به پنج سال قبل یعنی قبل از گرونی ارز و.... برگرده ...
  • عباس IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    9 1
    باسلام افزایش حقوق کارگران زحمت کش همیشه کمتر از رقم تورم اعلامی خود بانک مرکزی بوده و طی 12سال اخیر افزایش حقوق کارگران بقدری کم بوده که کارگران مجبور به مسافرکشی، شب کاری های طولانی ، ساعات اضافه کاری طولانی و جهت سرخ نگه داشتن صورت خودشان مجبور به فروش لوازم زندگی و سرمایه سالهای قبل که جمع کرده اند شده است . و هرروز از خانواده دور تر شده اند بعلت افزایش زمان انجام کار در بیرون از خانه و کسی که کمتر از 3میلیون و پانصد هزارتومان با دو فرزند بگیرد فقر محسوب می شود.
  • بی نام RO ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    12 1
    سه میلیون و پانصد هزار تومان.با توجه به سود کلانی که صاحبان سرمایه میبرند و مدام اختلاف طبقاتی رو بیشتر میکنند دولت باید دخالت کنه در دستمزدها
    • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      8 3
      بله از ماشین زیر پای زن و بچه کارخونه دار معلومه چقدر وضعشون خرابه.صاحب کار من اول امسال به بهانه رکود حقوقمو زیاد نکرد ولی دو ماه بعد ماشین هفتاد میلیونی زنشو کرد یه ماشین دویست میلیونی.
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    14 1
    در حدی باشه که شرافت کارگر و کارش حفظ بشه هر دو مهمه ولی کلن سطح دستمزد ها واقعا به نسبت مخارج خیلی خیلی پایینه واین یعنی زمینه برا ی فساد دزدی فحشا و هزار تا بدبختی بعدی ققط فقط برای اینکه پولهای مملکت به دست یک مشت دزد بی پدر مادر که معلوم نیست چطور اینقدر راحت همه جا نفوذ دارن خورده شده تا این وضع هست هیچ امیدی نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    7 3
    حداقل4م با تورم واقعی
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    9 0
    با سلام و درود به نظر من حداقل باید مبلغی که مجلس برای خط فقر تعیین کرده است، باشه نزدیک سه میلیون خط فقری است که مجلس تصویب کرده است
  • کی هان IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    44 0
    باز شد اخر سال و مسخره کردن قشر بدبخت کارگر..........
  • علیرضا A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    11 3
    حداقل 3 میلیون تومان، ماهی 1.5 اجاره خانه و 1.5 خوراک، پوشاک، درمان و تحصیل فرزندان
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    43 0
    امسال هم 100 تومن میزارن رو حقوقمون...کلا میشه 912 تومن......بیخودی وقتمونو تلف نکنیم....هرسال این نظر سنجی رو میزارید......ولی بی نتیجه
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    17 1
    با سلام اگر واقعا قیمتها در سال آیند تغییر نکند من حاضرم حقوقم افزایش پیدا نکند.چون یکی از بهانه های افزایش قیمتها افزایش حقوقهاست
  • مسعود A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    11 4
    سلام باید قضیه را دو طرفه دید. الان با این شرایط رکود تو بازار که ماهم جزوی از اون هستیم اگر حداقل حقوق خیلی افزایش پیدا بکنه باعث اخراج کارگران موجود و عدم توانمندی تولیدی ها برای تامین مخارج نیروی انسانی می شود. در ضمن وقتی تو این کف حقوق بالا باشه خیلی از کارگران مجبورن غیر قانونی کارکنند و بیمه و ... هم بهشون تعلق نمیگیریه و کارفرما ها هم میگن تا این قدر بیشتر در توانمون نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    12 3
    اغلب شرکت های تولیدی مشمول قانون کار همین حقوق فعلی را هم به سختی تهیه و پرداخت میکنند و شرکت های زیادی هستند که در شرایط فعلی چند ماه است نتوانسته اند حقوق کارگران را پرداخت کنند. افزایش حساب نشده حقوق نه تنها به نفع کارگر نیست بلکه شاید باعث بیکار شدن و از دست دادن همین بخور و نمیر فعلی باشد. لذا منطقی است که در حد تورم افزایش یابد. دولت باید بجای بخشیدن از جیب صنعت ورشکسته معافیت ها و یارانه های مناسب را در اختیار کارگران قرار دهد تا کسری زندگی آنها را تامین کند.
    • محسن GB ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      5 2
      احسنت. در تائید صحبتهای شما، کارگاه های زیادی در طی سالهای اخیر بخاطر عدم توان پرداخت حقوق کارگران تعطیل شده اند، پس ضروریست افزایش حقوق معقول و منطقی باشد. بالطبع کارگاههایی که توان مالی مناسب دارند میتوانند بیشتر از ضرائب اعلام شده توسط دولت، حقوق پرسنلشان را افزایش دهند.
  • میثم A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    11 2
    بستگی به شهر محل زندگی و کار داره ولی بین 1800 تا دو پانصد خوبه ... بدون اضافه کار حقوق پایه . واقعا شرکتهای پیمانکاری ظلم میکنن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    15 0
    خبرآنلاين سيا بازي رو بزار كنار،زير خط فقر رسمي نباشه همين در غير اينصورت توهينه به آحاد مردم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    13 0
    تا حالا که هر چه مسئولین خواستند دادن. خبر جدیدی هم که نشده ما چه کاره ایم هرچه مسئولین صلاح به داند
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    6 2
    تا قوانین مربوط به بازار کار به درستی بازنگری و اصلاح نشود حرف از میزان حداقل حقوق و ... بیهوده است همانطور که تا الان هر سال همین وضع بوده. همین الان به شخصه یک کارگاه کوچک میشناسم که اجاره ماهانه مکان کارگاه که کم هم نیست تنها از کار یک کارگر آنجا تامین میشود و کارفرما به شخصه ماهیانه 15 تا 20 میلیون منهای کسورات سود برمیدارد و لی حاضر نیست بیشتر از حداقل 3 نفر پرسنلش بدهد و متاسفانه عرف این صنف هم باعث شده خارج از این کارگاه نیز کارگاه های دیگر علی رغم سود بالا به پرسنل بیشتر از حداقل ندهند و همه اینها ناشی از جو رانتی و باندی و ناعادلانه حاکم بر قانون کار است و از آن طرف هم به واسطه این قوانین حمایت وزارت کار و تامین اجتماعی هم از کارگر زیر حداقل ممکن است.
  • بی نام RO ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    5 2
    حداقل حقوق جهت داشتن یک زندگی انسانی برای یک خانواده چهار نفره، به ازای هر نفر ماهانه به عبارتی می شود چهار میلیون تومان.
  • فریبرز DE ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    9 1
    وام 90 درصد قیمت ملک با بهره زیر سه درصد 35 ساله امکان خرید خودرو امن وبه روز وآبرومند از دم قسط بدون پیش پرداخت هزینه های جاری زندگی هزینه تحصیل فرزندان بهداشت کاملا رایگان . و البته حقوقی که کفاف بدهد. این توقع زیادی نیست در تمام دنیا و نهفقط کشورهای پیشرفته این امکان برای شهروندان کاملا وجود دارد
  • نخود همه آش IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    16 0
    اصلاً مهم نیست ما چه نظری بدهیم. آخر کار، حداکثر 1000000 تومان تعیین خواهد شد. البته به این رقم هم با حق عائله مندی و حق مسکن ... خواهند رسید. اگر حداقل حقوق بیش از این باشد به کارفرمایان فشار وارد خواهد شد. اما اگر به کارگران فشار وارد شود هیچ عیبی ندارد. شاید بهتر باشد ببینیم حداقل حقوق در افغانستان چقدر است و همان زا ملاک بگیریم.
  • مهدی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    11 13
    با سلام بنده یک شرکت خدماتی دارم با 5 تا کارگر و با توجه به رکود موجود حقوقه کارگرانم را هم نمیتونم تامین کنم و برای ساله دیگه حداقل یکی و حقوق افزایش پیدا کنه 2 تا از کارگرام را باید اخراج کنم درصد هزینه کارگر در بخش خدمات بالاست و این بخش تحمل افزاریش حقوق نداره . دولت باید به نحوی کسری درآمد کارگران را تامین نکنه نه اینکه هر سال فقط به کارفرما و کارگر فشار وارد کنه
  • ناشناس A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    9 2
    در کشورهایی مانند استرالیا کارگران حقوقی بالغ بر 1500 دلار تا 4000 دلار می گیرند و در استرالیا هنوز با یک سکه یک دلار الی 2 دلار میتوان یک کیلو موز خرید ولی در ایران از سکه 10 ریالی نمیتوان استفاده کرد و اصلا وجود ندارد و سال گذشته در شهر ملبورن بودم و درحدود یکسال در آنجا زندگی کردم و هزینه و درآمدها را با هزینه و درآمدهای ایران دائما" مقایسه میکردم با توجه به اینکه شهر ملبورن یک شهر گرانی میباشد. ولی اگر این موارد را به مسئولین بگوییم می گویند آنها با ما فرق می کنند ولی درمورد سن بازنشستگی دائما می گویند در کشورهای خارجی بالا می باشد و در ایران پایین می باشد .
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    4 1
    از نظر علمی حد اقل درامد یک شهر وند در هر کشوری برابر است با افزایش نرخ تورم سالیانه به خط فقر برای مثال اگر خط فقر در ایران بطور میانگین 2 میلیون تومان باشد و نرخ تورم هم طبق گفته بانک مرکزی 8 در صد حساب شود حد اقل دستمزد یک نفر ایرانی 2160000 تومان براورد میشود.
  • ali IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    4 4
    فعلا که شایعه کردند 2.300تا2.500 اما به ما ثابت شده هراندازه که حقوق بالاتر باشد تورم هم به همان اندازه افزایش دارد متاسفانه سیاستگذارهای ما دید محدود دارند ودرحد یک کارشناس معمولی هم سواد ندارند.درجایی که تولید زمینگیر شده وفروش وجود ندارد کارفرما توان پرداخت حداقل حقوق ندارد افزایش حقوق تا این سطح یعنی اخراج کارگر وبیکاری گسترده همراه با تورم کمرشکن
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    15 1
    حقوق جوری تعیین بشه که بتونیم زندگی کنیم یعنی: اجاره خونه بدیم قبض برق و آب و تلفن و گاز را پرداخت کنیم خوراک و پوشاک را تامین کنیم حداقل یکبار در سال مسافرت بریم هزینه درمان و تحصیل را داشته باشیم اینا ابتدایی ترین مواردی که هر شاغلی باید بتونه بهشون دسترسی داشته باشه
  • حسین IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    4 10
    دوستانی که پیشنهاد افزایش های غیر معمول می دهند متوجه باشند که این گونه افزایش ممکن است برای من نوعی جالب باشد ولی باعث اخراج تعدادی از کارگران و ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از کارگاههای کوچک می شود
  • amin A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    3 3
    1500 دلار
  • سعيد سعيد سعيد A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    10 1
    مگه نظر ما مهمه؟ يا تاثير داره؟
  • علی A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    3 2
    با سلام با توجه به تعریف خط فقر ، حداقل 3 میلیون تومان
  • سعيد سعيد سعيد A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    7 0
    اينقد جارو جنجال ميشه آخرشم 100 تومن ميزارن روي حقوق
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    1 2
    اخه این چه روش نظر سنجیه چطوری میخواین تحیلش کنید هر کسی از ظن خود شد یار من باید یه دسته چهار یا 5 تایی رنج حقوق را تعریف کنید و مردم نظر بدهند که بشه امار دراورد و تحلیل کرد
  • پیام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    10 0
    واقعا که تاسف باره حقوق کارگران باید از سقف 1.5 میلیون به بعدمالیات بخوره ولی کارمندان 2 میلیون؟ به جایی که در راستای تقویت معیشت مردم و علی الخصوص قشر کارگر قدم برداشته بشه، در راستای از هم پاشوندن معیشتشون قدم برداشته میشه واقعا که متاسفم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    6 0
    باید افزایش حقوق کارگرها نسبت به پایه دریافتی و نسبت به شهری که زندگی میکنند متفاوت باشد مثلا کسی که در تهران یا شهرهای بزرگ زندگی میکندبا کارگری که در یک شهر کوچک کم جمعیت و ارزان قیمت زندگی میکند فرق داشته باشد مثلا بنده با پایه حقوق 1/400 اگر 10 درصد اضافه بشود میشه 140 هزار تومان ولی معاون اداره ما با دریافتی 6 میلیون تومان میشه 600 هزار تا پس باید به نسبت حقوق دریافتی و شهری که سکونت دارد پایه حقوق را افزایش داد
  • محمد قاسمی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    4 0
    اولا چه کارگری رو میید.اون کارگری که سر چهارراه ها وایمیسه که روزانه کار میکنه و کلی از سال رو کار نداره.دوم اینکه با توجه به مخارج و اینکه هیچ احدی با کارگری نمیتونه خونه بخره مگر تا 50 سالگی مجرد بمونه،حداقل حقوقی که لایقش هستند 2ونیم میلیون تومانه.به کشورهای درست حسابی نگاه کنید.مثلا مهندس باجایگاه بالا میگیره 4هزاردلار وکارگر پمپ بنزین میگیره 3هزار دلار.وقتی فوتبالیست میگه ما از بدنمون کار میکشیم و ممکنه با اتفاقی آینده موم تخریب بشه ومیلیاردی می خوان پس کارگر هم با توجه به زحمتش حقوقش زیاد باید باشه
  • محمد قاسمی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    5 1
    ضمنا بایستی ما یک پکیج کامل از یک کشور نمونه ی موفق برداریم کلا صفر تا صد مون رو الگوبرداری کنیم و اینقدر دنبال آزمون و خطا نباشیم وقتی نمونه ای قبلا موفقیتش به ثبت رسیده.ارزش ها باید عوض بشه.مثلا باید لوازم برقی ارزان خوراکی گران بشه.درآمد شغل های با اهمیتی مثل کشاورزی و دامپروزی و مشاغل سخت زیاد و درآمد کارهای بیهوده مثل دلالی کم بشه که البته نیازمند کپی برداری از یک نمونه موفق خارجیست.درآمد کارگر باید بالای 2ونیم میلیون باشه.حداقل اینقدر.هرچه کارش سختر پولش بیشتر
  • سعیدی A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    5 0
    خودتونو خسته نکنید. حداکثر 15 درصد به حقوق امسال اضافه میشه.
  • علی A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    4 0
    حداقل سه میلیون
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    9 0
    حداقل حقوق باید2میلیون تومان باشه مگه چه فرقی کارگر با کارمندداره بیشتر کار میکنه سختی کارش بیشتره فرسودگی کارش بالاست مگه کارمندا چی کار میکنن نشستن پشت میز سه چهار برابر یه کارگر میگیرن
    • علی A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      5 1
      مقایسه واژه حقوق کارمند و کارگر اشتباهه .من خودم کارمند یک شرکت خصوصیم ماهی یک تومن حقوقمه . مهم کارمند دولتی بودنه
    • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      4 0
      دقیقا.در ثانی اگه تحصیلات رو هم در نظر بگیریم الان کارگرا هم اکثرا تحصیلکرده و دانشگاه رفته هستن پس این چه تبعیضیه؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    1 0
    سلام خیته نباشید به نظر من سه ملیو ن تومان باشه در حد بخور و نمیر
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    7 1
    به نطر من کارگران شاعل حقوقشان مثل پلی اکریل که ۸ ماهه حقوق نگرفته اند باید قطع بشه ومالیاته ۳ برابر بشه واین پولها را یک جا به دزدان مملکت بدهند به کسانی که حقوقهای چند صد میلیونی میگیرند وهیچ خاصیتی ندارند به کسانی بدهند که فقط عنوان اکتسابی دارند در حکومت اسلامی مگر برای کارگر حقی تعریف شده اگر حقی تعریف شده بود در عمل باید دیده شود حرف زدن ازروی باد معده هنر نیست
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    2 0
    حداقل 3 میلیون تمام :|
  • بی نام US ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    3 9
    بعضی‌ها حقوق‌های پیشنهادیشون رو الان به فوق لیسانس در شرکت معتبر هم نمی‌دهند. دوست من با فوق لیسانس دانشگاه تهران در نمایندگی شرکت خارجی سمت آنالیست قراردادها رو داره و سه و خورده‌ای می‌گیره اون‌وقت چرا باید یک کارگر سه تومن حقوق بگیره؟ البته کارگرهایی هستند که همینقدر درآمد دارند و کارگرهایی هم هستند که ششصد هفتصد تومن درمیارند. حداقل دریافتی یک و پونصد تا دو تومن بنا به سابقه می‌تونه معقول باشه درحال حاضر.
    • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      3 1
      چون خط فقر در ایران بالغ بر 2.5 میلیونه. رفیق شما اگر واقعا کارش درسته باید خیلی بیشتر 3.5 بگیره و این سو استفاده کارفرما است که داره انقدر بهش حقوق میده ولی پست ترین کار به نظرم اینه که کسی که داره در حقش ظلم میشه به جای طرفداری از احقاق حق همه شاکی بشه که چون خودش یا دوستان و اقوامش با تحصیلات بالا دارن انقدر میگیرن پس حداقل حقوق باید خیلی کمتر باشه. نه جونم همونطور که گفتم خط فقر بالغ بر 2.5 میلیون و خط بقا هم اگر اشتباه نکنم حدود 1.5 میلیونه پس اگر حداقل حقوق زیر خط بقا هستش نشونه چیز دیگری است.
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    0 1
    زیاد باشه یه کم هم بیشتر خوبه
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    2 1
    سوال سرکاری و مسخره
  • hasan A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    3 1
    باسلام حداقل حقوق بایدکارفرما خودش ببینه با چقدر میتونه زنده بمونه بعد بیاد کارکنه فقط فکر این باشه که کارگرش نره جایی دیگه یه شیفتم کارکنه تا بتونه امرار معاش کنه این رکود یکی از نشانه های حقوق کارگریه قدرت خرید کارگربیاد پایین رکود پیش میاد چون در ایران تنها کسانی که از تو لیدات داخلی مصرف میکنن کارگران هستن وگرنه خود کارفرمایان یا مدیران هیچ وقت از برند ایرانی استفاده نمیکنن خودشون میدوننن چی تولید میکنن همه مسعولین در قبال کارگرا تبعیض قایل میشن نمونش نماینده های خودمون در مجلس از صدتا دشمن بدترن باااین تصویب قانون درمورد معافیت مالیاتی نمیدونم کارگران چه هیزم تری به اینا فروختن خداییم هست قدرت ماندگار نیست اینو باید مسعولین بدونن زمین گرده میچرخه
  • کارگر از خرم اباد A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    6 1
    به خدا خرج و مخارج اینقدر گرون شده که باچهار میلیون هم نمیشه یه خونواده چهار نفرو رو اداره کرد من یه کارگرم دو جا کار می کنم به زور روزگار م رو سپری میکنم تور و خدا یه کم به فکر مردم کشور خودتون باشید توی استانهای محروم فقر داره بیداد می کنه به خاطر بی پولی جرم و جنایت زیاد شده ولی هیچکی به فکر نیست خدا خودش به دادمون برسه
    • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      1 0
      با نظر این هموطنم کاملا موافقم وقتی درآمد هزینه ها را در بر نگیرد فساد و دزدی و فحشا هم زیاد میشود
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    3 7
    اگه کارگر حقوقش کم است و ارزش کار او بیشتر است ،برای خودش کارکنه،یک کارگر وقتی درخواست 2000000تومان میکنه باید برای کارفرما 20000001 ریال سود ایجاد کنه،ایا همه کارگران این کار را میکنند؟و اگر این کار را نمیکنند چرا از کارشان این توقع را دارند؟
    • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      8 1
      به نظرت چرا همین کارگر تو یه کشور دیگه برای کارفرماش ارزش افزوده ایجاد میکنه اما اینجا نه؟ فکر نمیکنی بخاطرنگاه کارفرما باشه و اینکه کارگر رو تحقیر میکنه و توهیچ چیزی چه سود و چه ضرر شریک نمیشه ؟؟ مشکل نگاه کارفرماست که ماله 200سال قبل هستش
  • محمد A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    5 0
    حداقل دستمزد باید به قدری باشه که طرف بتونه اجاره خونه بده خرج یه زندگی حداقل ۳ نفره رو بده یه چیزی هم‌ پسنداز کنه برای روز های گرفتاری نه اینکه یه چیزی هم‌ بزاره روی کلش بره برای کرایه خونه بعد تا اخر ماه هم‌ با بدبختی و بیچارگی بگذره تا دوباره سر ماه بشه تازه روز از نو روزی از نو
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    5 0
    ما70نفر از نیروهای مشغول به کاردر بیمارستان امام خمینی رهشهرستان کنگان هستیم که به عنوان نیروهای روزمزدساعتی در کل بخش های بیمارستانداروخانه،زایشگاه،اتاق عمل،اورژانسبدون داشتن قرارداد و بیمه مشغول به کار هستیم . تاکنون که به اواخرسال 95و به عیدسال نزدیک می شویم ما فقط حقوق 5ماهه اول سال را دریافت کرده ایم و این درحالی است که مبلغ دریافتی هرماه ما به 800 هزارتومان هم نمیرسد و موقع پرداخت مبلغی هم به عنوان مالیات کم می کنند. مسوولین قول این هفته و هفته دیگر می دهد که بیمه می شوید و مطالبات پرداخت می شود اما خبری نشده است.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    7 0
    خخخخخ ذهی خیال باطل 1 تومنم نمیشه ماهم سرکاریم ماهمون800 تومن بهمنم هنوز ندادن
  • علیرضا IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    3 0
    ارزان ترین قیمت انرژی : ایران بهشت فراریان از مالیات: ایران کمترین حقوق و دستمزد کارگر:ایران بالاترین قیمت تمام شده تولید :ایران
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    2 0
    هرسال این صحبت و نظسنجی می شود اما در آخر از آن چیزی هم که کمتره حقوق ها اضافه میشود و با تورم اصلا سازگار نیست.حداقل حقوق بخصوص برای بازنشستگان 2میلیون تومان باید باشد.
  • 12 A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    3 0
    حداقل 2 میلیون، الان خط فقر در ایران بیشتر از دو میلیون نباشد کمتر نیست. البته در تهران خط فقر سه میلیون است
  • من A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    2 3
    مدتی است که کامنت دونی سایت های خبری، تبدیل شده به سوپاپ اطمینان. مردم کامنت بذارید، کمی از خشمتون رو خالی کنید. شما بنویسی پومصد تومن یا پنج میلیون تومن، چه تفاوتی داره؟
  • صادق EU ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    4 0
    باسلام حقوق هرچقدرهم که باشه وقتی ما کارگران شهرداری کازرون 5ماهه حقوق معوقه داریم چه فایده ولی اگه مسعولین خدا را در نظر بگیرند با ماهی 2میلیون میشه نمرد اقایان فکر کارگر باشید دیگه بسه........
  • مهرداد A1 ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    8 1
    تمام نظرات رو مطالعه كردم ، براي من جالب بود كه اندك خواننده اي از ديدد اقتصاد كلان به مقوله افزايش حقوق نگاه كرده بود . دراينكه حقوق بايد بالتي خط فقر باشد هيچ شكي نيست ولي كي باعث شده كه طي ١٠ سال گذشته سكه از ١٠٠ هزار تومان بشه يه ميليون تومان ؟ كارفرما يا كارگر ؟ در اين سيستم اقتصادي كارگر و كارفرما سوار يك قايق هستند كه بر روب دريايي مواج كه تحت كنترل دولته دارند حركت ميكنند. بستر اقتصادي وقتي ناسالم و خراب باشد هر اقدامي محكوم به شكست است . ايران از لحطه رتبه كسب و كار در رده ١٢٥ دنيا است و امارات رتبه ١٩ . اول بايد ريرساخت اقتصادي كشور درست شود حالا بيايم اينجابا تهمت زني كارفرما رو دزد بخونيم يا كارگر رو بيسواد ، مشكل اصلي جاي ديگه است .
  • ناشناس A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    3 4
    خط فقر و این چیزها مهم نیست . مهم اینکه کارفرما سود مناسب داشته باشه وفقط کارگری رو اخراج نکنه . بنابراین حداقل حقول میشه 900 هزار تومان . اگه بخوان خیلی حال بدن میشه 1 میلیون تومان . اینکه کارگر مشکل داره مشکل خودش هست و خودش باید به فکر خودش باشه . زیاد هم کارگرا ناراحت بشند از نیروی افغان استفاده می کنند .
  • محمد RO ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    1 1
    باسلام ببینیداینکه نظرمیدهندبعضی دوستان که افزایش دستمزدباعث ایجادتورم میشه این یک استدلال اشتباه است چراکه اگردستمزدبتوانددرزندگی کارگرمشکلات راتاحدزیادی کاهش دهدمطمئنابرایجادانگیزه دروحیه کارگرمنجرخواهدشدواین خودنکته بسیارمثبت ومهمی درروندتولیدوبهره وری خواهدبود بالطبع اگرتورم بالابره خب افزایش قیمت تولیدات ومحصولات همین کارخانه هاروبهمراه خواهدداشت واین خودیک نوع سوددهی برای کارفرمابه شمارمی آیدآخه تورم که دیگه ازبیرون نمیادواین نتیجه آزادی فکرنیروی کارگری خواهدبودمسلمابرای دوطرف خوب خواهدبودچراکه درهمین برهه حال حاضربسیاری ازواحدههای تولیدی دارای سفارشات بالاازطرف مشتری وبازارهستندوباتولیدبالا وحتی بکارگیری کارگران خود درروزهای تعطیل هم به تولیدمیپردازندتاجوابگوی مشتریان باشند.
  • الهه IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    1 2
    من کارمند با دوازده سال سابقم والان 2میلیون حقوقمه.یه چیز بگین با عقل جوردربیاد
  • یاحق A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    1 0
    بسمه تعالی حداقل حقوق دریافتی برای سال 96 خالص بدون اضافه کار حداقل 2،500،000 تومان باشد.