شهروندان ساکن در محله حکیمیه واقع در شمال شرق تهران، درخواست خروج کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان از سطح محله را مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیته نظارت شورای شهر تهران این هفته به محله حکیمیه واقع در منطقه 4 و شرق تهران رفت تا به بررسی مشکلات و مسایل شهری با حضور شهردار ناحیه، شورایاران و گروهی از شهروندان بپردازد. در این نشست و در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بررسی ها و درخواست مردم نشان داد شهروندان نیاز به افزایش تعداد غرفه های بازیافت در سطح محله دارند.
همچنین از سوی شهروندان درخواست شد نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی صورت گیرد و افزایش تعداد مخازن در راستای اجرای طرح تفکیک زباله تر و خشک عملیاتی شود .
در این نشست یکی از اعضای کمیته نظارت شورای شهر پیشنهاد کرد با توجه به امکان احداث بوستان ویژه بانوان در سطح محله حکیمیه واقع در منطقه 4 شایسته است در آینده نزدیک این بوستان در سطح منطقه احداث شود.
از سوی شهروندان مسایلی مانند تامین روشنایی معابر عمومی سطح محله حکیمیه به عنوان یک الزام شهری عنوان شد و مقرر شد پیگیری های لازم به منظور تأمین روشنایی معابرعمومی و بوستان های سطح محله به ویژه بوستان "ارکیده" انجام شود.
همچنین ساماندهی صنایع، مشاغل مزاحم و عاملان سد معبر در سطح محله حکیمیه یکی دیگر از خواسته های مردم بود. از سوی دیگر مردم درخواست کردند ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم به ویژه کارخانجات مزاحم و آلاینده صوتی و زیست محیطی واقع در جنوب محله از جمله کارخانه های رنگ سازی، پلاستیک سازی، لوازم آشپزخانه کن، آیفون تابان، کارخانه شن و ماسه واقع در شمال شرقی محله (جاده تلو) و همچنین تصفیه خانه سازمان آب در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.
مدیران شهری نیز در این نشست با تاکید بر ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی در سطح محله حکیمیه درباره ضرورت رسیدگی به این مشکل ابراز نظر کردند. در این جلسه مقرر شد برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله تجمع معتادان در محدوده های ضلع شرقی بوستان صلح و دوستی مشرف به جاده تلو، بوستان نرگس، سرویس های بهداشتی بوستان ها و ... مورد بررسی جامع و همه جانبه قرار گرفته و برای کاهش آن برنامه ریزی شود.
در همین رابطه مقرر شد به منظور استقرار نگهبان در بوستان ها و فضای سبز محله اقداماتی شود.
همچنین شورایاران درخواست کردند نظارت بر تعداد و نحوه فعالیت قهوه خانه ها در سطح محله حکیمیه در دستور کار قرار گیرد و رفع مزاحمت های ناشی از فعالیت قهوه خانه های سطح محله به منظور حفظ سلامت فرهنگی و اجتماعی محله اجرایی شود.
در این نشست اقدامات صورت گرفته در حوزه عمران و حمل و نقل و ترافیک محله حکیمیه نیز تشریح شد. مقرر شد در این خصوص بررسی امکان تخصیص ایستگاه مترو به محله حکیمیه به منظور حل مشکلات ترافیکی بررسی شده ضمن اینکه امکان اصلاح معابر محله به ویژه بلوار شهید عبدالرضا (بهار) و خیابان شهید کلثومی (خرم) نیز وجود دارد که باید محقق شود.
همچنین نصب پل عابر پیاده مقابل مدرسه شهید صدوقی و همچنین احداث مسیر ورودی و خروجی از بزرگراه شهید زین الدین به محله حکیمیه ( بلوار شهیدان بابائیان) از دیگر درخواست های مطرح شده در حوزه عمران محله حکیمیه بود.
مدیران محلی خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور حل گره های ترافیکی در سطح محله حکیمیه اعلام کردند طرح بازگشایی مسیر خیابان احسان از داخل دانشگاه شهید عباسپور به منظور رفع مشکلات ترافیکی و همچنین کوچک کردن رفیوژ میانی بلوار عبدالرضا مطرح شده و در دست بررسی است.
مدیران محلی شهری درخواست کردند پلیس راهور به منظور مقابله با بی نظمی، هرج و مرج و گره های ترافیکی در سطح محلهدر مبادی ترافیکی مستقر شود. همچنین درخواست شد پارکبان ها در بلوار اصلی حکیمیه مستقر شوند و این کار می تواند سبب کاهش ترافیک در این محدوده شود.
درخواست های مکرر شهروندان محله حکیمیه و شورایاران به منظور تغییر در جانمایی کمپ اعتیاد بانوان نیز بخش عمده ای از جلسه رسیدگی به مشکلات را به خود اختصاص داد. بنا به اظهارات اعضای شورایاری، شهروندان محله تمایلی به بازگشایی کمپ ترک اعتیاد بانوان در محله را نداشته اند و این موضوع منجر به افزایش تنش های روحی و روانی، آسیب های اجتماعی و اخلاقی در میان مردم محله شده است.
در رابطه با اقدامات صورت گرفته به منظور ایجاد محله جدید در کنار محله حکیمیه نیز اعضای شورایاری و هیئت امنای محله حکیمیه درخواستهایی در خصوص تفکیک ضلع جنوبی محله که توسط بزرگراه شهید زین الدین جدا شده است داشتند و تاکید آنها مبنی بر تشکیل یک محله جدید با توجه به وسعت محله حکیمیه بود.
شهروندان همچنین خواستار احداث یک مدرسه پسرانه در سطح محله حکیمیه شدند که مقرر شد پیگیری احداث دبیرستان پسرانه در سطح محله حکیمیه با همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام شود.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =