ایلنا نوشت:‌ وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: در سال ۹۲ همه خواسته‌های گروهی و جناحی خود را کنار گذاشتند و وقتی همفکری و همراهی شد و مردم نیز حمایت کردند نتیجه این شد که دولت معتدلی روی کار بیاید. در سال ۹۴ گام دوم را برداشتیم و این گام دوم نشان می‌دهد که ما عقب‌نشینی نکردیم و از حرکت سال ۹۲ پشیمان نیستیم.

 حجت‌الاسلام  عبدالواحد موسوی‌لاری در همایش «حماسه امید» گفت: آنچه در این نشست‌ها لازم است این است که ببینیم ما منتخبان مردم تا چه انداره توانسته‌ایم به آنچه که قبل از انتخاب شدن می‌گفتیم عمل کنیم و برای آینده چگونه حرکت کنیم. ارزیابی راه طی شده برای اینکه بدانیم مسیر را درست رفته‌ایم و در آینده باید چه کنیم ضروری است.

موسوی لاری تاکید کرد: قولی که به مردم دادیم و برنامه‌ای که گفتیم، این است که این مسیر یک گام به جلو است. ما در ۹۲ مشکلاتی که بعد از سال ۸۴ داشتیم را با درک صحیح جبران کردیم و همه احزاب و شخصیت‌ها به این نتیجه رسیدیم که در ۸۴ مسیر درستی طی نکردیم و اگر همدلی می‌کردیم این مشکلاتی که در هشت سال بعد رخ داد هیچ‌گاه رخ نمی‌داد. ما در این هشت سال خاطره شیرینی نداریم.

وزیر کشور دولت اصلاحات یادآور شد: در سال ۹۲ همه خواسته‌های گروهی و جناحی خود را کنار گذاشتند و وقتی همفکری و همراهی شد و مردم نیز حمایت کردند نتیجه این شد که دولت معتدلی روی کار بیاید. در سال ۹۴ گام دوم را برداشتیم و این گام دوم نشان می‌دهد که ما عقب‌نشینی نکردیم و از حرکت سال ۹۲ پشیمان نیستیم.

او با طرح این پرسش که برای سال ۹۶ چه باید بکنیم که گام سوم قاطع‌تر و مستحکم‌تر باشد، اظهار کرد: در ۹۶ با دو انتخابات که یکی لایه‌های زیرین جامعه با آن درگیر است که انتخابات شوراها و دیگری ریاست جمهوری که تکلیف مشخص است و یک کاندیدا مطرح است، مواجه هستیم. اما انتخابات شوراها چون بسیاری از نیروها می‌آیند و موج اجتماعی ایجاد می‌شود برای ما یک برکت است.

موسوی لاری خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد گام سوم را استوارتر برداریم راهی جز همراهی و هماهنگی نداریم. تنها خطری که وجود دارد این است که غافل شویم. کمی و کاستی‌هایی وجود دارد و برخی نماینده ها از دولت و دلخوری‌هایی دارند. برای موفقیت در این انتخابات باید این موارد را در سبدی بگذاریم تا گام سوم محکم‌تر برداشته شود. مردم هم این امید را واقعی تصور کنند و نگویند که امید هم سرابی بیش نبود. مجلس باید بعد نظارتی را قوی کند و هم مسیر را برای فعالیت نهادهای مدنی مهیا کند.
23213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =