۰ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

رابرت جیمز والر نویسنده رمان «پل‌های مدیسون کانتی» در ۷۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رابرت جیمز والر نویسنده سرشناس آمریکایی در اثر ابتلا به گونه‌ای از بیماری سرطان جمعه ۲۰ اسفند در فردریکسبرگ تگزاس چشم از جهان فروبست.

او بیشتر برای نوشتن رمان «پل‌های مدیسون کانتی» شناخته می‌شد. والر رمان «پل‌های مدیسون کانتی» را تنها در ۱۱ روز نوشت. این رمان خیلی زود در صدر فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز جای گرفت و نزدیک به سه سال در این جایگاه باقی ماند.

این رمان به بیش از ۴۰ زبان ترجمه و بیش از ۱۲ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شد. فروش فوق‌العاده کتاب علاوه بر ثروتمند کردن نویسنده، مدیسون کانتی در ایالت آیووا را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرد.

کلینت ایستوود سال ۱۹۹۵ با اقتباس از رمان والر یک فیلم سینمایی ساخت. فیلم «پل‌های مدیسون کانتی» با بازی کلینت ایستوود و مریل استریپ در سراسر جهان بیش از ۱۸۲ میلیون دلار فروش داشت.

اقتباس سینمایی از کتاب «پل‌های مدیسون کانتی» علاوه بر جلب رضایت تماشاگران، به گرمی از سوی منتقدان سینمایی مورد تحسین قرار گرفت.

داستان «پل‌های مدیسون کانتی» علاوه بر این سال ۲۰۱۴ در قالب یک نمایش موزیکال با بازی استیون پاسکال و کلی اوهارا و موسیقی جیسون رابرت براون در برادوی روی صحنه رفت و با ۱۳۷ اجرا به کار خود پایان داد.

منبع: آسوشیتدپرس/ ۱۰ مارس

58241

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =