فضاهای مذهبی نیازمند خلق جذابیت برای آنهاست

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه استان البرز گزارش عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه را بسیار مقتدرانه ارزیابی کرد وداشتن جذابیت در تمام بقعه های استان را از مولفه های مهم در فضای فرهنگی آنها دانست.

به گزارش خبر آنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه ،  فعالیتهای سازمان را در 2 جنبه فرهنگی و عمرانی عنوان کرد و افزود : در حوزه گزارش عملکرد یک سال، مجموعه سازمان اوقاف و خیریه در چند جنبه فعالیت داشته است و فعالیتهای سازمان حاصل تلاش یک سال نمی باشد . بهره برداری از پروژه فرهنگی،ورزشی امامزاده محمد که تا اواسط سال 96 به مرحله افتتاح خواهد رسید ..
وی در ادامه ارائه گزارش عملکرد خود نیز گفت : در آستان مقدس امام زاده طاهر سالن ورزشی ما نیز برقرار است واین خود می تواند بهترین زمینه برای حضور جوانان باشد که هم به فعالیتهای ورزشی خود برسند و هم در امور زیارتی فعالیت داشته باشند . این پروژه ای که در دست احداث بوده و 2950 متر ،متراژ کلی آن می باشد . برآورد هزینه 5 میلیارد تومان است .تا به امروز 1میلیارد و 500 میلیون تومان برای آن هزینه کرده ایم وفاز اول آن نیز به اتمام رسیده است و تمام این هزینه ها هم از خود درآمد بقعه تامین شده است . در آستانه مقدس امامزاده حسن 740 متر به شبستان نیز اضافه کرده ایم که کار پر هزینه ای بوده است.
صالحی هزینه 450 میلیون تومانی آستان مقدس امام زاده حیدر را عنوان کرد و اظهار داشت : در این امام زاده ما بحث کاشی کاری داشتیم . نزدیک به 450 میلیون تومان هزینه کرده ایم که تامین اعتبار شده است.
این مقام مسئول در معرفی طرح آرامش بهاری که آن را به عنوان عیدانه برای تمام مسافرین دانست ، اظهار داشت : ما سال نو را با آرامش بهاری شروع می کنیم و تمام همکاران و خادمین ما در لحظه تحویل سال نو فعال می باشند و در 42 بقعه فعالیت خواهیم داشت .استان البرز مسیر گذر مسافرین بوده و تمام تلاشمان را می کنیم مسافرین در مدت ماندنشان در این استان لحظات به یاد ماندنی را در این ایام سپری کنند و اماکنی که در آن اسکان می کنند بقاع متبرکه باشد .
صالحی در حوزه مسابقات قرآنی در استان البرز افزود : یک کار ویژه ای نیز داریم طرح تربیت حافظان قرآن می باشد .کار بسیار مهم در مجموعه اوقاف که با محوریت امام زاده ها نیز انجام میشود .که در سال 95 حدود 12000 نفر در سامانه ما ثبت نام کرده اند که برای آزمون نزدیک به 8000 نفر نیز در این آزمون شرکت کرده اند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =