مهر نوشت: وزیر خارجه آمریکا که در ژاپن بسر می برد خواهان اتخاذ رویکرد جدید در مقابل تهدیدات اتمی کره شمالی شد.

به گزارش رویترز، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه پس از دیدار با «فومیو کیشیدا» همتای ژاپنی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تهدیدات روز افزونی که از جانب برنامه هسته ای کره شمالی متوجه ما است نشان دهنده ضرورت به کار گیری رویکردی جدید در مقابل این کشور است.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: دو دهه تلاشهای دیپلماتیک و اقدامات دیگر ایالات متحده از جمله اهدای کمکهای مالی به کره شمالی، نتوانسته برنامه هسته ای این کشور را متوقف کند. ما ۲۰ سال ناموفق را در این رابطه پشت سر گذاشتیم. آمریکا در این مدت ۱.۳۵ میلیارد دلار به پیونگ یانگ کمک کرد تا این کشور را تشویق به تغییر مسیر کند.

تیلرسون ادامه داد: واضح است که در مقابل این تهدید رو به رشد به رویکرد متفاوتی نیاز داریم. یکی از دلایل سفر من به منطقه، تبادل نظر درباره این رویکرد جدید است. وی اما به جزئیات برنامه هایی که دولت ترامپ برای مقابله با پیونگ یانگ در نظر دارد اشاره ای نکرد.

بنابر گزارش روز چهارشنبه نیویورک تایمز، تیلرسون در سفر به چین به مقامات این کشور هشدار خواهد داد در صورتی که پکن جاه طلبی های اتمی و موشکی کره شمالی را مهار نکند، آمریکا بر حجم سیستمهای دفاع موشکی خود در منطقه خواهد افزود و سواحل چین را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

تیلرسون که در اولین سفر خارجی خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا به شرق آسیا رفته، قرار است در روزهای آینده به کره جنوبی و چین نیز سفر کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =