دولت ترامپ درحرکتی عجیب دستور داد هیچ مسافر پرواز مستقیم به آمریکا از 8 کشور حق حمل لپ‌تاپ و سایر ابزارهای الکترونیکی داخل هواپیما را ندارند.

به گزارش خبرآنلاین، این دستور که از روز سه شنبه قابل‌اجراست شامل خطوط هوایی کشورهای اردن، کویت، مصر، ترکیه، عربستان، مراکش، قطر و امارات متحده می‌شود و مسافران این خطوط که به‌صورت مستقیم / Non Stop از این کشورها به امریکا می‌روند باید لپ‌تاپ و تبلت خود را هنگام تحویل بار، به این قسمت تحویل داده و در مقصد و همراه با بار، تحویل بگیرند.

قانون جدید که به توصیه مقامات اطلاعاتی آمریکا اجرا می‌شود دربرگیرنده 10 فرودگاه در 8 کشور مذکور می‌شود و مسافران تنها می‌توانند موبایل و گوشی‌های هوشمند خود را به داخل هواپیما ببرند.

این دستورِ به ظاهر ضد تروریستی در حالی اجرا می‌شود که کارشناسان در گیت‌های فرودگاه نمی‌توانند تشخیص دهند که کدام ابزار گوشی هوشمند است و کدان تبلت! و این موضوع می‌تواند بحرانی جدید در خطوط هوایی ایجاد کند.

مقامات آمریکایی 96 ساعت وقت به خطوط هوایی کشورهای مذکور داده‌اند تا این دستور را به اجرا بگذارند.

هواپیمایی سلطنتی اردن در پست جدید خود در توئیتر این خبر را منتشر کرده و اعلام کرده است مقاصدی مانند نیویورک، شیکاگو، دیترویت و مونترآل در فهرست ممنوعه‌ها قرارگرفته و مسافران باید قبل از ورود به هواپیما ابزار الکترونیک خود را تحویل قسمت بار بدهند.



 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    دم امریکا گرم. باید این عربهای تروریست و نابود کنه. ایرانی ها نمی دونم چرا باید به جای عربها تقاص کار نکرده رو پس بدن
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    8 2
    خدا روسیه ام الفساد رو نابود کنه ./هرچی سریعتر .