۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

میزان نوشت:رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران از مشکل صادرکنندگان فرش برای فرش‌های مرجوعی و صادرات مجدد از کشور امریکا خبر داد.

سیدرضی حاجی آقا میری  گفت: در تمام جهان تاجران برای عرضه محصولات خود به کشورهای دیگر بدون هیچ شرطی حاضر به معامله هستند و برای فرش ایرانی این موضوع صدق می‌کند.

وی در ارتباط با پابرجا بودن قانون اُفَک و ناتوانی صادرات مجدد فرش ایرانی از کشور آمریکا، اظهار کرد: با وجود قانون منع صادرات فرش ایرانی به صورت، کشور ثالث و مستقیم از کشور امریکا به ایران و همچنین برداشته شدن تحریم‌های صادرات فرش ایرانی به امریکا در مسئله برجام  همچنان قانون اُفَک پا برجا بوده است. 
وی افزود: فرش‌های دستبافت ایرانی که در گذشته به امریکا صادر شده به علت وجود قانون اُفَک اجازه بازگشت به ایران ندارد اما با مجوزهای موردی می‌شود انجام داد که البته باید این امر را درنظر داشت که مجوزهای موردی تابع روابط دوستانه دو كشور بوده، لذا در حال حاضر که روابط ایران و امریکا به سمت تیره شدن در حرکت است این امر امکان پذیر نبوده و مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد می‌کند.
این کارشناس فرش دستباف ایرانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده با توجه به وجود قانون منع بازگشت فرش ایرانی از کشور امریکا به ایران گفت: این مسئله باعث شده تا فرش ایرانی از حضور در نمایشگاه‌های کشور امریکا بازمانده و در صورت شرکت امکان بازگشت برای جایگزینی طرح‌های روز را از دست بدهد.
رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران، گفت: در تمام جهان تاجران برای عرضه محصولات خود در کشورهای دیگر بدون هیچ شرطی حاضر به معامله هستند و برای فرش ایرانی هم همین امر صدق می‌کند لذا هیچ صادرکننده‌ای محصول خود را به کشوری که نتواند آن را در صورت نیاز خارج کند، صادرات و یا سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.
وی بیان کرد: مشکلات بانکی موانع زیادی برای صادرات به بازارهای هدف ایجاد کرده بود که تا حدودی در دوره پسابرجام این مشکلات برطرف شده و از این رو می‌توانیم تاثیرات برجام را بر صادرات فرش ایرانی داشته باشیم.
آقا میری با بیان این که برجام تنها برای گشایش در صادرات فرش ایرانی به امریکا ارزشمند خواهد بود، تصریح کرد: این برداشت غلطی از برجام خواهد بود که در قضیه فرش دستبافت به دنبال بازاری به غیر از امریکا باشیم بنابراین اگر چشم امیدی به افزایش صادرات فرش ایرانی داشته باشیم باید آن را در کشور امریکا جستجو کنیم.
رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران، افزود: همانطور که آمار گمرگ نشان می‌دهد در دوره پسابرجام صادرات فرش به امریکا افزایش پیدا کرده و توافقات هسته‌ای تاثیرات خود را بر این محصول ارزشمند کشورمان داشته اما این امر باید تداوم داشته باشد. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =