۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

تسنیم نوشت: تازه ترین نظرسنجی نشان می‌‌دهد که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو خواهد توانست در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به پیروزی دست یابد.

به گزارش رویترز، در حالی که چهار هفته به برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فرصت باقی است، تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که ماکرون خواهد توانست در دور نخست انتخابات بر مارین لوپن پیشی بگیرد. این نخستین بار است که ماکرون در یک نظرسنجی توانسته است در دور نخست آراء بیشتری نسبت به رهبر جبهه ملی فرانسه به دست آورد.

در نظرسنجی های قبلی ماکرون همواره در رتبه دوم پس از لوپن قرار گرفته بود. البته این نظرسنجی ها نشان می داد که ماکرون در دور دوم انتخابات به راحتی می تواند لوپن را شکست دهد.

نظرسنجی موسسه بی وی ای نشان می دهد که ماکرون در دور نخست انتخابات موفق به کسب 26 درصد آرا خواهد شد که این رقم یک درصد نسبت به هفته گذشته بیشتر بوده است. لوپن نیز با 25 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

فرانسوا فیون نیز که با رسوایی مالی و شغلی همسر و فرزندانش روبرو است، با افت 2.5 درصدی آراء نسبت به هفته قبل روبرو شده و تنها 17 درصد آرا را در اختیار خواهد داشت.

فیون رسما اولاند رئیس جمهور فعلی فرانسه را به دخالت در طراحی و اجرای این توطئه متهم کرده است.

فیون در نظرسنجی های اولیه و مقدماتی نامزد پیشتاز انتخابات به شمار می رفت ولی با افشای تخلفات مالی و شغلی خانواده اش اکنون شانس چندانی برای پیروزی در دور نخست انتخابات نخواهد داشت.

دفتر فرانسوا اولاند نیز در واکنش به طرح این اتهامات، اظهارات فیون را با شدیدترین وجه ممکن محکوم کرده و این اتهامات را نادرست ارزیابی کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =