ایرنا نوشت: فرماندار شهرستان خاش گفت: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات سیستان و بلوچستان تمامی 10 داوطلب نامزدی انتخابات شورای اسلامی در روستای افضل آباد دهستان پشتکوه بخش مرکزی شهرستان خاش تاکنون بصورت 100 درصد زن هستند و آماده رقابت در عرصه انتخاباتی شورای روستا شده اند.

محمداکبر چاکرزهی روز شنبه افزود: در تاریخ شهرستان خاش و حتی در استان حضور زنان در عرصه رقابتی انتخابات با این حجم بالا نبوده و رکورد بخش مرکزی خاش در این موضوع بی نظیر و برای سالهای آتی ماندگار خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات خاش گفت: بخش مرکزی خاش در چهار روز گذشته از زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عملکرد خوبی داشته بطوری که ثبت نهایی 772 پرونده شامل 207 زن و 565 مرد از مجموع 864 نفر مراجعه کننده نمونه ای از موفقیتهای این بخش در عرصه انتخابات است.

چاکرزهی بیان کرد: برای انتخاب سه نفر اعضای شورای اسلامی در برخی روستاهای این بخش تا 15 داوطلب نیز نام نویسی کرده اند.

وی اظهار داشت: بخش مرکزی خاش در زمینه ثبت نام داوطلبان زن و مرد نیز عملکردی شاخصی داشته که جا دارد از حضور و مشارکت مردم فهیم منطقه و همت و تلاش بخشدار مرکزی و همکاران وی قدردانی کنیم.

فرماندار خاش ادامه داد: حضور فعال و مستمر بخشدار مرکزی خاش و سایر بخشداران و نیز همکاران ما در ستاد انتخابات و همت کارکنان دفاتر پیشخوان از ساعت 7 صبح هر روز تا حوالی ساعت 22 هر شب سبب شده که در مبحث نام نویسی از داوطلبان شوراهای شهری و روستایی به موفقیت های خوبی دست پیدا کنیم لذا استقبال از حضور و مشارکت مردم در عرصه رقابتی شوراها و تلاش همکاران خود در مجموعه ستاد انتخابات را مطلوب ارزیابی می کنیم.

وی بیان کرد: در شهرستان خاش از ابتدای زمان ثبت نام تاکنون افزون بر هزار و 430 نفر برای عضویت در شوراهای شهر و روستا کار نهایی نام نویسی خود را انجام داده اند که افزون بر 270 نفر آنان زن هستند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.

نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند ماه گذشته آغاز و تا ششم فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =