۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

مهر نوشت:هکر ها فایل هایی را منتشر کردند که که نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) سیستم پیام رسان بین بانکی(سوئیفت) را رصد می‌کرده است.

روز جمعه هکر ها فایل ها و اسنادی را منتشر کردند که طبق گفته کارشناسان امنیت سایبری نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا به سیستم پیام رسان بین بانکی سویفت دسترسی پیدا کرده اند که به آنها اجازه می دهد به جریان های پولی بین برخی از بانک های خاور میانه و آمریکای لاتین نظارت داشته باشند.

شین شوک که یک مشاور امنیت سایبری است و به بانک ها در تحقیق در مورد رخنه‌های به وجود آمده در سیستم سویفت شان کمک می‌کند، می‌گوید: اسناد منتشر شده شامل آندسته از کدهای کامپیوتری است که می‌تواند توسط تبهکاران طوری تنظیم شود که آنها را وارد سرور های سویفت کند و بتوانند فعالیت های پیام رسان را تحت نظارت بگیرند.

این اسناد و فایل ها توسط گروهی که خود را «شدو بروکر» (کارگزاران سایه) می خوانند منتشر شده است. برخی از اسناد، نشان NSA را بر روی خود دارند اما رویترز نمی‌تواند اصل یا جعلی بودن آنها را تایید کند

همچنین به همراه این اسناد برنامه های بسیاری که می توان به وسیله آنها به ورژن های مختلفی از سیستم عامل ویندوز حمله کرد هم منتشر شده است، که محققین معتقدند هنوز برخی از آنها کار می‌کنند.

در بیانیه ای که توسط مایکروسافت(سازندگان ویندوز) به رویترز ارسال شده، عنوان شده است: مایکروسافت توسط هیچ بخشی از دولت ایالات متحده در مورد وجود یا دزدیده شدن چنین فایل هایی آگاه نشده است.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =