نقش مهم سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشبرد برنامه‌های محیط‌ زیست

در دومین نشست هم اندیشی نمایندگان سازمان های مردم نهاد مهندس ابراهیمی نقش سازمان های مردم نهاد را در پیشبرد برنامه های محیط زیست استان مهم دانست.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران،دومین نشست ماهانه شبکه سازمان های مردم نهاد مازندران در محل سالن جلسات اداره کل با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، معاونین و اعضای شبکه استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان شبکه ضمن تشکر از برگزاری جلسه نظرات خود را درخصوص مسائل مختلفی همچون حضور نماینده تشکل ها در کارگروه های مختلف استان ،انعقاد تفاهم نامه با حفاظت محیط زیست و پیگیری وضعیت آلاینده های آب و خاک در استان را بیان داشتند.

در ادامه مهندس ابراهیمی کارنامی اظهار داشت :در هرکارگروهی که مسئولیت آن با محیط زیست باشد نماینده تشکل ها حضور خواهند داشت.درکارگروه پسماند،کارگروه مخاطرات زیست محیطی نماینده فوق حاضر خواهد بود.هرچند که در کارگروه ارزیابی نیز از قبل این رویه وجود داشته است.

وی در خصوص آلاینده های اب و خاک استان اظهار داشت :به یاری خداوند در سه شهر گلوگاه ،بهشهر و نکا مجوز لازم در خصوص فاضلاب شهری داده شده و از امسال دارای ردیف اعتباری می باشند.

ابراهیمی گفت: همچنین 5 شهر آمل ،قائمشهر،چالوس ،تنکابن و رامسر نیز با همکاری بانک توسعه اسلامی تفاهم نامه ای تهیه که در برخی از این شهرها این طرح ایجاد و برای برخی نیز تکمیل شود.

وی درخصوص حوزه پسماند اضافه کرد:باید واقع بینانه،خردمندانه و آینده نگر رفتار کنیم و دستگاه متولی در استان دانشگاه علوم پزشکی می باشد و محیط زیست دستگاه نظارتی و حاکیتی می باشد.

در این زمینه لازم است تشکل ها مطالبه گری خودرا از دستگاه های مربوطه بخواهند تا پسماند برای مسئولین استان به عنوان اولویت اصلی مطرح شود.

وی افزود:در این جلسات به عنوان شورا سیاستگذاری دور هم جمع خواهیم شد تا بتوانیم برای مشکلات راه حل مناسب انتخاب و اتخاذ نمائیم.

مهنندس ابراهیمی درخصوص پناهگاه حیات وحش میانکاله اظهار داشتند:با وجود اینکه در سفر قبلی ریاست جمهوری مصوبه ای در رابطه با میانکاله نداشتیم اما در سفر اخیر مصوبه ای در خصوص میانکاله تعیین شد که شروع پروژه احیاء تالاب میانکاله در این راستا می باشد که خوشبختانه با پیگیری های بعمل آمده باهمکاران در محیط زیست گلستان نیز به یک مفاهمه مثبت و مناسب دست بیابیم و دو استان در خصوص میانکاله تفاهم لازم را دارند.

مدیرکل درخصوص نحوه مدیریت میانکاله نیز اظهارداشت:امور گردشگری و اکوتوریسم در میانکاله طی یک برنامه ریزی مناسب به جوامع محلی وتشکل های زیست محیطی واگذارشود وبدون هرگونه ساخت وسازو یا تغییر در طبیعت و در اکوسیستم پناهگاه که باید یک مکانیزم نظارتی خیلی دقیق و مناسب را برای این موضوع طراحی و اجرا کند.

مهندس ابراهیمی در رابطه با توانمندی شبکه در چهار حوزه آموزش،محیط زیست شهری ،پسماند و منابع طبیعی با استقبال از این موضوع بیان نمود:در مواردی که در شبکه افراد متخصص وتوانمند در رشته خاصی حضور داشته باشند محیط زیست استان از این افراد برای آموزش استفاده خواهد کرد تا افراد آموزش دیده بعنوان تسهیلگر در نقاط مختلف و دربین جوامع محلی حضور یابند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =