۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
بخت ورزش، نیمه دوم باز می‌شود

روز گذشته وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم در دو بخش گزارش عملکرد خود را منتشر کرد که در آن به برخی از مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه اشاره شده است.

 وزارتخانه‌اي كه همچون ديگر دستگاه‌هاي دولتي در 4 سال نخست مشكلات و موانع زيادي را روبه‌روي خود ديد. اگر حتي كل دستاوردهاي دولت را در سه موفقيت برجام، حذف تحريم ها و كنترل تورم خلاصه كنيم باز هم بايد به دولت نمره قبولي داد. دولتي كه وارث مصائب و مشكلات به جا مانده از دولت قبلي بود كه رفع اثر آن سال‌ها طول خواهد كشيد.

مهم‌ترين شاخصي كه در گزارش عملكرد وزارت ورزش و جوانان به چشم مي‌خورد بهبود وضعيت خانه‌‌هاي ورزش روستايي، افزايش تعداد باشگاه‌هاي ورزشي و اختصاص بودجه جداگانه به فدراسيون‌ها براي حمايت و توسعه ورزش همگاني است. البته حتماً افكار عمومي و رسانه‌هاي ورزشي انتظار دارند بخش‌هاي بعدي اين گزارش كامل‌تر، شفاف‌تر و دقيق‌تر عملكرد وزارت ورزش و جوانان را بيان كند و نمودارهاي مقايسه‌اي خود را نه تنها با سال 92 بلكه با سال‌هاي قبل نيز داشته باشد.

براساس يك رسم نادرست گزارش عملكرد دستگاه‌های دولتی هميشه معطوف به شاخص‌هاي بهبود يافته بوده است اما حالا كه به لطف گسترش شبكه‌هاي اجتماعي و گام‌هاي دولت براي دسترسي آزاد به اطلاعات مردم بيش از پيش به مشكلات و مسائل كشور آگاه هستند چه خوب است مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ورزش پيشقدم شود و در كنار انتشار عملكرد مثبت وزارت متبوع خود، شجاعانه گزارش عملكرد شاخص‌هاي احتمالي كه تنزل پيدا كرده است را هم با ذكر دلايل و مشكلات آن به مردم اطلاع‌رساني كند.

عملكرد وزارت ورزش و جوانان در اين 4 سال نشان مي‌دهد با وجود به‌كارگيري نيروهاي متخصص و آكادميك براي سياستگذاري و راهبري سياست‌هاي كلان ورزش خلأ مديران اجرايي و عملياتي در اين حوزه حس مي‌شود.

تلاش وزارت ورزش و جوانان براي حل مشكلات و موفقيت ورزش كشور به نيمه راه رسيده است و جامعه ورزش انتظار دارد با همراهي مردم و تدبير مسئولان، بخت ورزش كشور در نيمه دوم راه باز شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =