استاندار گیلان در بازدید از سد مخزنی شفارود گفت : ساخت این سد با توجه به مسائل زیست محیطی شتاب می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،دکتر محمدعلی نجفی پس از بازدید از روند اجرای پروژه سد شفارود گفت : سد مخزنی شفارود تنها پروژه ای در کشور بود که در سال 92 از اعتبارات فاینانس چین بهره برد و عملیات اجرای سد و سازه های جانبی آن با استفاده از این اعتبارات از اوایل سال 93 شروع شد. وی هزینه اجرای این پروژه را بیش از 600 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : با اجرای این طرح ، شرایط تامین آب مطمئن برای 10 هزار هکتار زمینهای کشاورزی شهرهای غرب گیلان فراهم می شود .

استاندار گیلان تأمین آب شرب شهرهای منطقه،صنعتی و شرکت‌های بزرگ همانند چوکا و تولید برق و انرژی را از اهداف دیگر این پروژه مهم برشمرد. وی از پیشرفت 36 درصدی ساخت سد خبر داد و اظهار داشت : همه به دنبال آن بودیم تا در اجرای آن کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و الحمدا... توافقات خوبی در این بخش حاصل شد و مقرر گردید با پایین آمدن قسمت ارتفاع تاج ،اجرای این طرح شتاب گیرد. دکتر نجفی افزود : این پروژه کمتر از سه سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید و ثمره آن را مردم عزیزمان خواهند دید. وی با بیان اینکه ساخت سد شفارود از خواسته های دیرینه مردم غرب گیلان بوده است اظهار داشت : متأسفانه در طی سال‌هایی که درآمدهای نفتی فراوان بود این اتفاق شکل نگرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سفر خود در رضوانشهر و افتتاح پروژه آبرسانی در این شهر گفت : عملکرد دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که دولت یازدهم علاوه بر بحث رفاه و معیشت مردم در بخش آبادانی روستا و شهرها نیز مصمم است. وی با بیان اینکه اساس کار باید خدت هر چه بیشتر به مردم باشد افزود : خدمت به نظام و دولت در حقیقت خدمت به مردم بوده و باید رضایت مردم را طلب کنیم. سد شفارود در شش کیلومتری جنوب غربی شهرستان رضوانشهر و ۶۵ کیلومتری غرب شهر رشت بر روی رودخانه شفارود درحال ساخت است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مازنی IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    7 0
    فردا که بهره برداری شد احتمالاً تمام خرابی های زیست محیطیش می افته گردن محمود بدبخت، آخه یکی نیست بگه توی گیلان برای چی سد می زنید مگه نمی بینید زیست بوم تمام کشور چطور متأثّر از سدها شده