مظفر الوندی" دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری در معیت " دکتر اسداله حیدری" مدیرکل بهزیستی " سرکار خانم سلاحورزی" مدیرکل امور بانوان استانداری از مرکز شیرخوارگاه فرشتگان و خانه کودک و نوجوان بازدید کرد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،مدیرکل بهزیستی لرستان در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم با تبیین مباحثی پیرامون خدمات بهزیستی در گروههای سنی صفر تا 18 پرداخت و افزود یکی از گروههای سنی ویژه و حساس که حتماً باید برای آنها برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد حوزه کودک و نوجوان است چون رشد و توسعه فردای جامعه در گرو داشتن کودکان سالم و تکامل یافته است.

وی افزودکودکانی که آسیب دیده هستند یا در معرض آسیب هستند مانند کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ، کودکان کار و خیابانی توسط بهزیستی شناسایی و خدمات لازم ارائه می شود.

دکتر حیدری در ادامه توجه به نقش و تاثیر دوران مهد کودک در رشد و تکامل همه جانبه کودک را با اهمیت دانست و گفت باید به فراگیری مهارتهای اجتماعی و رشد اجتماعی کودک در بین خانواده ها توجه جدی بعمل آید.

مدیرکل بهزیستی سپس به نقش تغذیه در دوران رشد و تکامل کودکان پرداخت و گفت در بهزیستی لرستان با اجرای طرح یک وعده غذای گرم رایگان تعداد 4 هزار و 550 نفر با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال پذیرایی شده اند و در زمینه پرداخت شهریه کودکان سه دهک پایین جامعه نیز حدود 2500 کودک با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال خدمات آموزشی رایگان دریافت نموده اند.

وی در مجموع کودکان کار و خیابانی ساماندهی شده توسط بهزیستی را 112 نفر برشمرد و گفت تعداد 12 نفرکودک خیابانی و 100نفر نیز کودک کار شناخته شده اند که حدود 1 میلیارد و 800 میلیون ریال جهت ساماندهی آنها هزینه شده است.

حیدری در بخش دیگری به راه اندازی و تاسیس 274 مهد کودک در لرستان پرداخت و گفت در سال 94 حدود 220مهد داشته ایم که تا پایان سال 95 به 274 مورد رسیده است و حدود 25درصد رشد داشته است.

مدیرکل بهزیستی در پایان افزود حدود 538 نفر از فرزندان تحت حمایت (امداد بگیر) تحت پوشش بهزیستی لرستان می باشند مبلغ 17 میلیارد ریال در سال95برای آنها نیز هزینه شده است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =