ما می توانستیم با سادگی و با سرعت بیشتر هر چه تمام تر تمامی خیابانها و کوچه های اردبیل را لکه گیری کنیم ولی واقعیت این است که اگر مناطقی که قصد آسفالت ریزی داریم از زیربنایی خوبی برخوردار نباشند، با گذشت چند ماه آسفالت از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ در همه شهرها و حتي پروژه هاي برون شهري در مورد ساخت معابر، پارك و فضاي سبز، پل‌ها، تونل ها و .... صرفا به مقوله"ساخت" توجه مي‌كنيم و پس از آن به تعمير و ترميم خرابي‌ها مي‌پردازيم. در حاليكه بسياري از خرابي‌ها نتيجه بي كيفيتي در زمان ساخت است. موضوع آسفالت معابر شهر ما اینگونه است.در زمستان امسال شاهد یخبندان و بارش‌های طولانی‌مدت برف بودیم که موجب تخریب جدی آسفالت شد. وضعیت جوی زمستان موجب شد آسیب جدی به آسفالت معابر اردبیل وارد شود و در وضعیت فعلی در تمامی مناطق شهری ضروری است آسفالت‌ریزی انجام شود. لطف الهیان وضعیت خیابان های اردبیل را ناشی از زیرسازی نامطلوب عنوان می کند.

به گفته شهردار اردبیل یکی از دلایل تخریب آسفالت، زیرسازی نامطلوب آن است که به دلیل استفاده از مواد مصرفی با کیفیت پایین در بخش زیرین یا پایه، عمر آسفالت کاهش پیدا می‌کند.

اما این روزها در هر نقطه از شهر اردبیل می توان اکیپ های خدماتی شهرداری را در حوزه آسفالت ریزی به خوبی مشاهده کرد که با همت راستین تلاش می کنند تا در آراستگی شهر و بهسازی معابر کوچه ها و خیابان ها تلاش مجدانه ای را انجام دهند تا بعد از ماه ها سوز و سرمای زمستان سیمای شهر اردبیل در آستانه بهار طبیعت جلوه زیبا و متفاوت پیدا کند.

220 هزار تن آسفالت به ارزش 30 میلیارد تومان

در این مورد شهردار اردبیل گفت: امسال برای بهسازی خیابانها و معابر شهری اردبیل ۲۲۰ هزار تن آسفالت به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهر اردبیل به‌کارگیری می‌شود. حمید لطف‌اللهیان اظهار داشت: زیرسازی، آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری معابر نیز آغاز شده است که براساس پیش‌بینی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده 220 هزار تن آسفالت به ارزش 30 میلیارد تومان در مناطق مختلف شهر اردبیل بکارگیری می‌شود.

شهردار اردبیل بیان کرد: امسال در نظر داریم خیابان‌های سطح شهر را با توجه به اولویت‌های انجام شده به صورت زیربنایی آسفالت‌ریزی کنیم که برای این امر تمهیدات لازم اتخاذ شده تا با هزینه‌کرد اعتبارات مورد نیاز در این حوزه بتوانیم معابر و خیابانهای شهری اردبیل را بهسازی و ساماندهی کنیم.
برنامه ما آسفالت ریزی با اصول زیربنایی است و با لکه گیری سطحی معابر قصد عوام فریبی نداریم

حمید لطف اللهیان گفت: ما می توانستیم با سادگی و با سرعت بیشتر هر چه تمام تر تمامی خیابانها و کوچه های اردبیل را لکه گیری کنیم ولی واقعیت این است که اگر مناطقی که قصد داریم آسفالت ریزی داریم از زیربنایی خوبی برخوردار نباشند، با گذشت چند ماه آسفالت ریخته شده از بین خواهد رفت.

شهردار اردبیل با تاکید بر اینکه ریختن آسفالت به طور غیر اصولی قصد عوام فریبی ندارم گفت: همچنانکه می دانید در زمستان سال 95 اکثر آسفالت معابر اردبیل از بین رفته بود، و دلیل این کار نیز عدم زیرسازی مناسب و استفاده از مصالح غیر استاندار است.

لطف اللهیان در بیان دلایل تاخیر در آغاز عملیات لکه گیری معابر متذکر شد: بر اساس نکات فنی و منهدسی عملیات آسفالت ریزی نباید در دمای محیط پایین تر از چهار درجه و در فصل سرد و بارندگی انجام شود، به همین علت زیرسازی و آسفالت ریزی معابر با تاخیر انجام شد.

وی با بیان اینکه تهیه مصالح زیرسازی از بهترین نوع و کیفیت مدنظر شهرداری قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در کنار آسفالت ریزی ضروری است فرهنگ استفاده از آسفالت را نیز به مردم ارائه دهیم چرا که نگهداری آن بسیار مهمتر از تولید و توزیع آن است.وی آسفالت ریزی در دمای پایین و نیز بعد از بارندگی را منجر به کاهش عمر آسفالت دانست و عنوان کرد: بهترین زمان برای انجام عملیات آسفالت ریزی، اوایل خرداد تا اوایل آبان ماه است، که این زمان با توجه به شرایط جوی شهرهای مختلف می تواند تغییر کند.

به گفته شهردار اردبیل آسفالت ریزی معابر با اصلاح زیربنایی و در برخی موارد به صورت لکه گیری جهت بهبود وضعیت فعلی تا زمان انجام زیرسازی کامل با اولویت بندی بر اساس نیازمندی معابر در حال انجام است.

تاملی بر سخنان شهردار اردبیل نشان می دهد او اصول کار خود را بر پایه علمی و کارشناسی گذاشته و قصد دارد پروژهای شهری را با ماندگاری و کاربری تعریف شده پیش ببرد. اگر به وضعیت اکثر شهرها نگاه کنیم پی خواهیم برد که بودند شهردارانی که بخاطر تبلیغات و فریب افکار عمومی آسفالت را بدون رعایت اصول علمی در دید عموم مردم خالی می کنند تا رضایت مردم را کسب کنند، ولی عملکرد شهردار اردبیل اینگونه نشان نمی دهد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =