تشییع پیکر نویسنده پیشکسوت با تشریفات نظامی

مراسم تشییع پیکر فیروز زنوزی‌جلالی با حضور جمع زیادی از نویسندگان و شاعران و با انجام تشریفات نظامی در حوزه هنری تهران انجام شد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز، پنجشنبه هفتم اردیبهشت، مراسم تشییع پیکر فیروز زنوزی‌جلالی، نویسنده و داستان نویس با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و افرادی از نیروی دریایی ارتش از کنار مزار شهدای غواص در حوزه هنری برگزار شد.

راضیه تجار، داستان نویس، نخستین سخنران این مراسم بود. او در سخنانی عاطفی گفت: «دکتر فیروز زنوزی جلالی، ناخدا یکم دریایی، نویسنده، منتقد و مدرس داستان‌نویسی، دوست عزیز سلام و خداحافظ. تو از سالیان دور به حوزه هنری آمدی، نوشتی، چاپ کردی و حالا هم از همین‌جا در حال خداحافظی هستی.»

او ادمه داد: «آثاری خلق کرده‌ای که می‌توان امیدوار بود در گذر زمان ماندنی شوند. تو دل‌نگران ادبیات بودی و هم‌زمان به نقدش نشستی.»

محمدرضا سرشار، سخنران بعدی این مراسم بود. او با اشاره به بیماری سرطان زنوزی جلالی گفت: «نویسنده پرانگیزه ما، پس از ماه‌ها درد کشیدن، دیروز از این همه رنج و بیم و امید و کشمکش‌ فارغ شد و اکنون در ابدیتی که در آن تمام این تلاش‌ها به بازی شبیه است، غوطه‌ور است.»

این نویسنده افزود: «باید خدا را شکر کرد که زنوزی جلالی اهل روشنفکرنمایی و مخالف‌نمایی علیه نظام نبود. البته کارهای او قابل نقد است و این تقریباً منافاتی با علاقه ما به ایشان ندارد. فرزندان زنوزی جلالی باید خوشحال باشند که پدرشان در طول این ۳۹ سال که از انقلاب می‌گذرد، با همه افت و خیزها هرگز پای هیچ بیانیه و نامه‌ای علیه نظام و انقلاب را امضا نکرد.»

او ادامه داد: « زنوزی سرد و گرم روزگار چشیده بود. مطلقاً اهل رفیق‌بازی نبود. با همه اهل مکالمه بود،‌ اهل دعواهای سیاسی نبود و با همه دولت‌ها با هر مشی سیاسی همکاری می‌کرد.»

سرشار در پایان تاکید کرد: «اجازه دهیم آثار و گفتار رفتگان ملاک قضاوت باشد و از زبان آنان سخن نگوییم.»

در پایان این مراسم، متن پیام تسلیت فرمانده نیروی دریایی ارتش خوانده شد و پس از قرائت نماز بر پیکر این نویسنده، پیکر او با ادای احترامات نظامی برای خاکسپاری در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) تشییع شد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =