افتتاح ۲۰ طرح آموزشی، بهداشتی و درمانی اصفهان با حضور وزیر بهداشت

وزیر درمان و آموزش پزشکی در دویست و چهل و ششمین سفر استانی خود 20 طرح مهم آموزشی، بهداشتی و درمانی را افتتاح می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر درمان و آموزش پزشکی در دویست و چهل و ششمین سفر استانی خود 20 طرح مهم آموزشی، بهداشتی و درمانی را افتتاح می کند.

بر این اساس صبح امروز طرح های حوزه آموزش پزشکی از جمله تالار نفیس، مرکز آموزش های مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مجموعه چند منظوره آموزشی و مرکز آزمون تدبیر را افتتاح کرد.

در این سفر بیمارستان 150 تختخوابی المهدی در مجتمع بیمارستانی خورشید اصفهان به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت همچنین در جریان این سفر طرح توسعه اورژانس بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان را که در ارائه خدمات تروما نقش مهمی دارد افتتاح می کند.

همچنین در راستای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت 12 پایگاه و مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در سراسر استان اصفهان افتتاح خواهد شد.

افتتاح 2 مرکز تصویربرداری پزشکی در نجف آباد و لنجان نیز  از دیگر برنامه های سفر وزیر به استان اصفهان است. 

سید حسن قاضی زاده هاشمی در آئین بهره برداری از ۲۰طرح آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان علی رغم آوازه های برخورداری از لکه های محرومیتی متعدد به ویژه در حوزه بهداشت و درمان رنج می‌برد، اظهار داشت: از این رو ضروری است که در این استان بخش خصوصی بیش از گذشته ورود کند.

وی ادامه داد: ضروری است که تنگ نظری ها برای ورود بخش خصوصی کنار گذاشته شود تا سرمایه ها به جای ورود به بخش دلالی به بخش بهداشت و درمان وارد شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بخش خصوصی رقیب بخش دولتی نیست، اضافه کرد: بخش خصوصی می تواند بازوی قدرتمند بخش دولتی در ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان وفای به عهد کرد، ابراز داشت: اما باید توجه داشته باشیم که با یک دولت و دو دولت وضعیت این حوزه بهبود نمی یابد و باید نظام برای این بخش برنامه داشته باشد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز سیاست های نظام سلامت را تعریف کرده اند و می توان در برنامه ۲۰ ساله این سیاست‌ها را پیاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است رسانه ها واقع بینانه تر به تحقق طرح تحول سلامت توجه داشته باشند، تصریح کرد: در این بین بی مهری های زیادی را نسبت به جامعه پزشکی و پرستاری شاهد بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارتقاء جایگاه کشور ایران در حوزه بودجه های درمانی در دولت یازدهم اشاره کرد و بیان داشت: کشور ایران، در ابتدای دولت یازدهم از بین ۱۹۰ کشور رتبه ۱۵۸ را داشت و امروز به رتبه ۱۲۰ رسیده است.

وی همچنین افزود: در طرح تحول سلامت ۸۰ درصد هزینه های درمانی پرداختی از جیب مردم کاهش یافت.

قاضی زاده هاشمی توسعه ۵۰ درصدی زیرساخت ها، اضافه کردن بیش از یک هزار تخت خواب و... را از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در استان اصفهان عنوان کرد و گفت: برای ادامه این خدمات نیازمند ورود جدی بخش خصوصی هستیم.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =