میزان به نقل از کمسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا نوشت:6 ماه پس از توافق برجام شاهد توسعه روابط تجاری، اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا بودیم که بر اساس گزارش های رسیده صادرات ایران به اروپا 34 درصد رشد داشته است.

کانیته در حاشیه اولین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار گفت: این همایش با هدف تعیین قوانین و چارچوب های همکاری با کشورها ایجاد شده که براساس معاهده کیوتو باید به دنبال توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باشیم.

وی افزود: کاهش قیمت انرژی‌های تجدیدپذیر زمینه را برای گسترش استفاده از این تکنولوژی افزایش می دهد.

کمیسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا ادامه داد: 6 ماه پس از توافق برجام شاهد توسعه روابط تجاری، اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا بودیم که بر اساس گزارش های رسیده صادرات ایران به اروپا 34 درصد رشد داشته است.همچنین پیش بینی های صندوق بین المللی پول نشان از رشد سرمایه گذاری خارجی در ایران دارد.

کانیته در خصوص سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در ایران گفت: حضور 40 کشور و 8 سازمان بین المللی در این همایش نشان از استقبال سرمایه گذاری در ایران است.

وی در خصوص برنامه اتحادیه اروپا برای افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر برای کشورهای اروپایی گفت: کشورهای اروپایی به دنبال افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر تا 50 درصد سبد مصرفی خود هستند که این امر کاهش 27 درصدی آلایندگی ها را به دنبال خواهد داشت.

کانیته در خصوص صادرات برق ایران به اتحادیه اروپا عنوان کرد: این موضوع مهم امروز با وزرای نفت و نیرو صحبت خواهد شد که در این زمینه امنیت تبادلات انرژی اهمیت به سزایی دارد.

وی در ادامه به رشد اقتصادی اروپا و کاهش آلایندگی های این کشورها اشاره و بیان کرد: تجربه اتحادیه اروپا در سال 1990 نشان می‌دهد که رشد 50 درصدی اقتصاد با کاهش 26 درصدی گازهای گلخانه ای همراه شد. در نتیجه کشورهای در حال توسعه نیز این امکان را دارند همزمان با گسترش صنایع خود آلایندگی های زیست محیطی را کاهش دهند.

کانیته تاکید کرد: برای تسهیل فرایند کاهش آلایندگی های زیست محیطی 100 میلیارد دلار تا سال 2020 سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت که این رقم در حال حاضر در حدود 17.6 میلیارد یورو است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =