ایرنا نوشت : کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت 700 تن ماهی پرورش در قفس طی سال جاری برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: این میزان ماهی سردابی در هفته جاری وارد بازار مصرف می شود.

رضا احمدی  اظهار کرد: در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع آبی استان، از نیمه دوم سال گذشته برنامه ریزی منسجم طرح پرورش ماهی در قفس، پشت سدهای بزرگ منطقه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: به منظور افزایش میزان تولید ماهیان سردآبی از فصل پاییز و زمستان گذشته با مشارکت بخش خصوصی به متقاضیان طرح های پرورش ماهی در قفس در قالب مزایده به چهار شرکت در دریاچه سد کارون 4 واگذار شد.
کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تولید ماهی قزل آلا در قفس طی سال جاری استان را 700 تن اعلام کرد و اضافه کرد: با اجرای این طرح برای حدود 70 نفر بصورت مستقیم و 150 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی انجام گرفت.
وی نوبت دوم واگذاری طرح پرورش ماهی سردابی را نیمه دوم سال جاری اعلام کرد و گفت: این طرح در فصول سرد سال جوابگو و امکان پذیر است.
گفتنی است ، در روش پرورش ماهی در قفس، ماهی درون یک قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.
هم اینک 429 مزرعه پرورش ماهی مجاز و 10 مزرعه تکثیر ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های کارون، زاینده رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید 21 هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل آلای کشور را دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =