۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲

در مخالفت های خود با کودک ، دقت داشته باشید که پای « نه گفتن » خود بایستید تا کودک تصمیمات شما را جدی بگیرد.جدیت شما، آرامش و امنیت را برای کودک به ارمغان می اورد.

در تربيت فرزند كمتراز کلمه ی نه استفاده کنید اما همان هم محکم و قاطع بگویید. بچه ی خیلی درس‌خوان هم بیمار است!چه فرقی میکند بگویید بچه من معتاد است یا خیلی درس میخواند. هر دو اعتیاد است، اعتیاد به کار، اعتیاد به درس... به همان اندازه ی اعتیاد به هروئین بد است و ریشه اش هم یکی است، فرار از زندگی، فرار از زندگان و فرار از حس و احساس کردنِ دنیا! فقط یکی اعتیادِ منفی است و دیگری اعتیادِ مثبت

وقتی کودک شما از موضوعی ناراحت می شود و گریه می کند، بهتر است دلیل ناراحتی او را کوچک و حقیر جلوه ندهید. نگویید «این که گریه ندارد». با او همدردی کنید و بگویید درد او را می فهمید. این کار به رشد احساسات کودک کمک می کند. فرزند خردسال خود را زودتر از سن مناسب از خود دور نکنید، چرا که او تصور خواهد کرد به کلی دور انداخته شده است.

بیشتر از آنی که پدر و مادر حرف بزنند باید از فرزندان بشنوند تا متوجه بشوند که چه خبر است. ای بسا با گوش کردن به صحبت های آنها پدر و مادر متوجه بشوند که چه خطراتی در سرراه فرزندان قرار گرفته است.

از طرف دیگر با گوش کردن به آنها کمک می شود که مشکل به وجود آمده برای خود فرزند و در ذهن خود فرزند حل بشود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    2 0
    کاملا درسته. اما پدرو مادرها برای نه گفتن باید دلیل محکم داشته باشند. اینکه پدر و مادر از روی بی حوصلگی و رفع تکلیف نه بگویند باعث رشد فکری کودک نشده و حرکت در چهارچوب عقلانیت برای او نمی سازد.