سعیدی: نفوذ معنوی انقلاب اسلامی به تنگه باب المندب رسیده است

ایرنا نوشت : نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: اراده نظام و انقلاب اسلامی ایران، معادلات را در منطقه تغییر داده و این نفوذ معنوی ایران امروز به تنگه باب المندب رسیده است.

حجت الاسلام علی سعیدی روز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس در شهرکرد افزود: در حالی که استکبار جهانی از 150 سال گذشته نقشه های شومی را در منطقه اجرا کرده اما انقلاب اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در دفع این توطئه ها داشته است.

وی با بیان اینکه استکبار در این سالها پنج سناریوی شوم را در منطقه اجرا کرده است، گفت: چهره سازی و مهره سازی، اختلاف فرقه ای در جهان اسلام بین فرق اسلامی، مذهب سازی و مسلک سازی و ایجاد یک رژیم نژادپرستانه ضد دینی در غرب آسیا از جمله این توطئه ها بوده است.

سعیدی ادامه داد: استکبار برای تامین منافع خود در منطقه و با هدف دستیابی به سرزمین های نیل تا فرات رژیم اشغالگر قدس را شکل داد. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استکبار 2 خطر احیای مجدد شوروی با محوریت روسیه و حرکت مقتدر جهان اسلام را متوجه خود می داند، اظهار کرد: استکبار خطر اسلام را جدی تر می داند و از این رو برای مقابله با آن توطئه های زیادی را برنامه ریزی و عملی کرده است.

سعیدی ادامه داد: توطئه فرهنگی و حمله به مقدسات، توطئه نظامی و حمله به حزب الله و کشورهای اسلامی، شکل دهی به جریانهای افراطی و ایجاد سه مدل وهابی گری، اسلام سکولاریسم و شیعه لندنی را در راستای مقابله با جهان اسلام به کار بسته است.

وی با اشاره به اصول انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه های استکبار، حمایت و تکیه بر محور مقاومت را از مهمترین این اصول دانست و افزود: مقاومت در کشورهای سوریه و عراق در همین راستاست و اعتقاد داریم اگر مقاومت پیروز شود وعده الهی نیز محقق می شود و ما بر دشمن چیره می شویم.

سعیدی خاطرنشان.کرد: مقابله با نظام سلطه و استکبار، تغییر در معادله قدرت در منطقه و دفاع از مظلومین از دیگر اصول ثابت نظام اسلامی ایران در برابر استکبار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تکیه بر قدرت دفاع ملی را از دیگر اصول تغییرناپذیر کشور در برابر استکبار دانست و گفت: قدرت ملی ما بر نیروی بومی و سلاح بومی استوار است و دیدیم که غرش موشک های ما بر مغز متفکر داعش زده شد.

سعیدی تصریح کرد: اگر پیام ما را نگرفته باشند این تازه اول کار است و پاسخگویی ما به دشمن ادامه خواهد داشت. وی با تاکید بر تکیه بر استحکام درونی کشور افزود: توصیه های رهبری در این خصوص بارها مورد بی توجهی قرار گرفته و حال که امروز فاتحه برجام خوانده شده راه برای بازگشت به درون فراهم شده است.

سعیدی تصریح کرد: عربستان سعودی پیام موشک های ما را شنید اما ما همچنان نیاز به استقامت، بردباری و حضور پررنگ مردم و حفظ روحیه انقلابی گری داریم. وی، بازسازی درونی قدرت، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را از مصادیق تکیه بر استحکام درونی کشور برشمرد.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: ایران به یک قدرت در منطقه و جهان تبدیل شده و همانطور که برای ملتهای مظلوم عزیز است اما تهدیدی برای استکبار به شمار می رود. امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =