خبرنگاران نوجوان در اصفهان با اهالی رسانه همراه می‌شوند

۳۰ خبرنگار نوجوان همراه با سایر اهالی رسانه رویدادها و اتفاقات سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراحل انتخاب خبرنگاران نوجوان سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به پایان رسید. بدین ترتیب از میان ۱۸۰ داوطلب، ۳۰ خبرنگار از گروه سنی ۱۱ تا ۱۶ سال به پوشش خبری بخش‌های مختلف جشنواره اصفهان از دریچه نگاه خود خواهند پرداخت.

پس از انتشار فراخوان جذب خبرنگاران نوجوان در سطح شهر اصفهان، نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ سال در یک آزمون شفاهی شرکت کردند و بعد از آن در یک آزمون کتبی، اطلاعات عمومی، رسانه‌ای و سینمایی آن‌ها بررسی شد. در پایان بعد از ارزیابی‌های گوناگون، روز گذشته ۱۵ نوجوان دختر و ۱۵ نوجوان پسر برای خبرنگاری و گزارشگری در جشنواره انتخاب شدند.

این اقدام با هدف مشارکت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان به عنوان نیروهای اجرایی و ستادی در جریان برگزاری جشنواره‌ای متعلق به خودشان صورت می‌‌گیرد.

خبرنگاران نوجوان جشنواره در روزهای آتی طبق برنامه‌ای مدون و به طور فشرده در کلاس‌های آموزشی با شیوه فعالیت رسانه‌های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری آشنا می‌شوند و اصول اولیه تصویربرداری، صدابرداری، نور و ساخت گزارش‌های تلویزیونی را می‌آموزند. 

همچنین۳۰ خبرنگار نوجوان در پنج گروه شش نفره مسئولیت تهیه و پوشش خبری جشنواره را عهده‌دار خواهند بود. همچنین هریک از این گروه‌ها به نام یکی از شهدای مدافع حرم مزین می‌شود.

این بخش با مشارکت ایمنا، پایگاه خبری شهرداری اصفهان انجام می‌شود و خبرنگاران نوجوان بعد از آموزش و کسب تجربه در طول جشنواره قرار است به عنوان خبرنگاران محله کارشان را ادامه دهند.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ۹ الی ۱۵ تیرماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

 

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =