«خبرجنوب» نوشت: مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی و رییس شورای تشکل های ایثارگری فارس گفت: برخی مدیرکلهای سازمان ها و ارگان های استان جواب تلفن ما را هم نمیدهند و فقط در جلسات شرکت می کنند.

محمد جعفري در كارگروه «بررسي و رفع مشكلات جانبازان» كه به رياست افشاني، استاندار فارس برگزار شد، افزود: برخي از اين مديران تا در مجامع عمومي و نزديك ما هستند، اتصال روحي خوب و قوي با ما دارند و به محض دور شدن استاندار، از ما فاصله مي گيرند و حتي جواب تلفنمان را هم نمي دهند.
وي با اشاره به آسيبهاي سياسي و حزبي كه جانبازان استان را رنج مي دهد، گفت: در برخي مواقع كم لطفي بعضي مسئولين نگران كننده است و با توجه به دفاع 8 ساله جانبازان، شهدا و آزادگان از كشور امروز می طلبد مسئولين به اين افراد و خانواده هايشان خدمت رساني نمايند و اين طور نباشد كه ما و امثال ما را تنها در قالب ابزارها و يا در افكارشان ببينند و از آن استفاده كنند.
اين جانباز 70 درصد نخاعي افزود: مسئولان هيچ مي دانند كه جانباز نخاعي ما چند سال است كه به دليل مسائل مالي مشهد نرفته، در حالي كه بيشتر مسئولان خودشان حداقل سالي يك بار براي كسب روحيه به سفر مي روند.
جعفري يادآور شد: نبود اتوبوس و يا تاكسي كه جانباز ويلچري در فارس بتواند از آن استفاده كند و يا عدم مناسب سازي سرويس بهداشتي اماكن عمومي از جمله پارك ها چه توجيهي دارد؟
وي گفت: در حالي كه سال ها از جنگ و دفاع مقدس گذشته براي رفع مشكلات جانبازان هنوز اندر خم يك كوچه ايم و ما به عنوان جانبازان و ايثارگران جامعه كجاي پازل سياسي اجتماعي جامعه هستيم و كدام مان نقش و مسئولیتي داريم! از آغاز راه اندازي راه آهن شيراز تا كنون چند جانباز از آن استفاده كرده اند. آقاي استاندار در اين خصوص يك روز با ويلچر برويد ببينيد كه چگونه است؛ ما نه سينما مي توانيم برويم و نه پارك تنها به اين خاطر كه ويلچر داريم.
مدير عامل انجمن جانبازان شيميايي فارس هم عنوان كرد: 5 هزار جانباز شيميايي در فارس به سر مي برند كه شدت آسيب به آنها از 5 تا 70 درصد است و اين استان پس از تهران از نظر تعداد جانبازان شيميايي در كشور دوم است.
محمد رضا حاجي پور افزود: جانبازان شيميايي و اعصاب و روان مظلوم ترين افراد هستند، چرا كه مشكلات داخلي آن ها قابل درمان نيست و آن ها احتياج به مراقبت هاي ويژه دارند.
وي با اشاره به نمونه شدن انجمن جانبازان شيميايي فارس در كشور، گفت: فعاليت هاي بين المللي اعضاي اين انجمن قابل توجه است و اخيراً تابلوي خاتم و معرق كاري عبدالرضا فراست جانباز شيرازي كه مزين به نام ا... و ايران است در ورودي opcw که یک انجمن جهانی به شمار می رود نصب شده است.
اين جانباز 55 درصد شيميايي عنوان كرد: جانبازان شيميايي مشكلات عمده اي در بحث درمان دارند و به دليل وضعيت نامناسب جسماني چندين بار تا مرز شهادت مي روند و برميگردند و تنفس براي آن ها سخت است همچنين به دليل سرفههاي شب تا صبح خواب ندارند و سردرد چندين دهه با آن ها همراه است و همسرانشان هم تا مرز مشكلات اعصاب و روان رفته اند. اين زنان ايثارگر به خاطر حمل كپسول هاي اكسيژن از نظر جسماني نيز دچار مشكلاتي شده اند.
حاجي پور گفت: به طور مثال همسرم كه در استانداري مشغول است با 18 سال سابقه واقعاً مورد بي مهري قرار گرفته و به دليل نگهداري از من دچار مشكلات جسمي شده بود و مدتي با نامه پزشك مشغول استراحت بود اما پس از بازگشت به محل كار بدون اطلاع قبلي به امور مالي اعلام كرده بودند كه به درد نمي خورد!
وي افزود: هدف من از بيان اين مساله كه به ظاهر شخصي است بيان مظلوميت همسران جانبازان است و اميدوارم مسئولان به اين مساله نيز توجه كنند.
اين جانباز 55 درصد افزود: از ديگر مشكلات جانبازان مي توانم به هزينه پيوند قرنيه برخي آن ها كه در حال نابينا شدن هستند اشاره كنم كه به دليل عدم همكاري بيمه ايران با مشكلات بسياري براي درمان مواجه هستند. جانبازان ما براي خريد داروها به دليل سيستم موجود ماهانه كمتر از حد معمول ميتوانند برخي اقلام را تهيه كنند و براي تاييد برخي داروها در فارس با مشكلاتي مواجه ميشوند كه هيچ جاي كشور اين طور نيست.
حاجي پور يادآور شد: بستري شدن جانبازان شيميايي در يك بخش خاص از مراكز درماني نيز بايد پيگيري شود و دكتر ايمانيه دستور دادند كه بخش تشنج در بيمارستان نمازي به اين امر اختصاص يابد؛ قبلا در بيمارستان شهيد فقيهي يك تا 2 اتاق براي جانبازان در نظر گرفته شده بود كه در حال حاضر انبار بيمارستان است.
وي عنوان كرد: دغدغههاي دكتر ايمانيه در خصوص رفع مشكلات جانبازان را كمتر مديري دارد و قرار شده دو انجمن مربوط به جانبازان شيميايي و نخاعي مانند كاركنان دانشگاه علوم پزشكي شيراز از امكانات رفاهي برخوردار شوند.
حاجي پور گفت: بيشتر جانبازان شيميايي ما دچار مشكلات خانوادگي هستند و يك گسست بين نسلي با فرزندان خود دارند و پذيرفتن وضعيت پدري كه 30 سال همچنان دارد سرفه مي كند براي برخي از آن ها سخت است. نمي دانم چرا براي تفريح خانواده اين جانبازان برنامه ريزي درستي نمي شود. خودم را منها كنيد اما به جامعه ايثارگري برسيد چون از ما سوء استفاده مي شود!
وي ادامه داد: ما جانبازان دردهايمان را به چه كسي بگوييم و با اين حال آمادگي داريم كه در كنار مديران باشيم؛ شما بگوييد ما حداقل براي رفع مشكلات ايثارگران با سر مي آييم.
ریيس هيات مديره انجمن جانبازان ضايعه نخاعي فارس هم خواستار رسيدگي به وضعيت اتوبوس هاي شهري براي استفاده جانبازان ويلچري از اين وسايل حمل و نقل عمومي شد و گفت: به مركز سلمان ويژه جانبازان نيز بايد رسيدگي شود تا زمينه ارايه خدمات بهتري فراهم گردد.
نعمت اللهي همچنين در پاسخ به صحبت تكاور، مدير كل راه و شهرسازي فارس مبني بر تامين مسكن جانبازان به طور ويژه و دريافت زمين، آپارتمان و يا تسهيلات توسط جانبازان عنوان كرد: اگر يك موقعي يك نفر در فلان شهر زمين گرفته شما آن را بهانه كرده و بر سر جانباز و خانواده شهدا مي زنيد و آمار و ارقام مي دهيد، در حالي كه مشكل مسكن جانبازان تا ابدالدهر لاينحل مي ماند.
وي در ادامه گفت: در استان فارس براي رفع اين مشكلات اراده اي وجود ندارد وگرنه استان كهكيلويه و بويراحمد كه از ما محروم تر هستند مساله بيمه شان حل شده اما اين امر در فارس هنوز مشكلات بسياري ايجاد كرده است.
اين جانباز 70 درصد نخاعي يادآور شد: برخي مسئولان ما شده اند مديران هزينه اي به طور مثال وقتي مسئولي از مركز سلمان ويژه جانبازان براي دريافت هزينه ها مراجعه مي كند از ايكس و ايگرگ آن ميزنند و فقط بخشي را پرداخت ميكنند و انگار فارس بيچاره ترين استان در زمينه رسيدگي به امور جانبازان شده است.
دايي، مدير كل اقتصاد و دارايي استان فارس نيز در مورد رفع مشكلات بيمه اي جانبازان گفت: بايد بگويم كه براي رفع اين مساله داريم تلاش ميكنيم و بخشي در استان قابل حل است و مواردي را براي رسيدگي به وزارتخانه فرستاده ايم و قول مي دهيم طي يك ماه آينده اين مشكلات حل شود.
دكتر ايمانيه، ریيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز عنوان كرد: طي مصوبه اي قرار شد 10 درصد تخت هاي درماني بيمارستان ها را به VIP تبديل كنيم كه با هماهنگي بيمه مي توانيم اين 10 درصد را در بيمارستان خليلي به جانبازان اختصاص دهيم.رحيمي، مدير كل فني استانداري فارس هم از خريداري تعدادي اتوبوس و چند تاكسي مناسب سازي براي جانبازان قطع نخاعي در استان خبر داد و گفت: در ارتباط با سطوح شيب دار و مناسب سازي دستگاه هاي اجرايي و مكان هاي عمومي قرار شده كه بازبيني انجام گيرد و حداقل يك سرويس بهداشتي مناسب اين افراد در هر مجموع تعبيه شود.
معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي استان فارس هم عنوان كرد: براي بازنشستگي اين افراد نيز تعدادي را موردي حل كرده ايم اما در خصوص تعدادي با تهران مكاتبه كرده ايم و اميدواريم در 6 ماهه دوم امسال مسائل مربوطه حل شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =