ایرنا نوشت: مقامات آمریکایی اعلام کردند، پس از ماهها تاخیر؛ دولت ترامپ در حال نهایی کردن طرح هایی برای اعمال تغییرات در فرماندهی نظامی این کشور در امور عملیات های دفاعی و تهاجم سایبری به امید تقویت توانایی آمریکا در انجام حملات سایبری علیه گروه داعش و دیگر دشمنان واشنگتن است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تحت این طرح ها فرماندهی سایبری آمریکا در نهایت از آژانس امنیت ملی جدا شده و مستقل خواهد شد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که همچنان کار بر روی جزئیات این طرح ها در حال انجام است و انتظار می رود تصمیم و اعلام اجرای این طرح ها در هفته های آتی انجام شود.

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، تصریح کردند هدف دادن استقلال بیشتر به فرماندهی سایبری آمریکا و رها شدن از تنگناهای ناشی از هماهنگی با آژانس امنیت ملی آمریکا است.

این اقدام دولت ترامپ بازتاب تهدیدهای فزاینده ناشی از حملات سایبری و نفوذ از سوی کشورهای دیگر، گروههای تروریستی و هکرها است.

آمریکا مدتها بود که به آرامی در فضای سایبری فعالیت می کرد و از این شرایط برای جمع آوری اطلاعات، اختلال در شبکه های دشمن و کمک به ماموریت های نظامی متعارف استفاده می کرد. اما همزمان با اینکه دیگر کشورها و رقبای آمریکا استفاده از فضای سایبری و حملات سایبری را گسترش دادند، واشنگتن در بهبود توانایی عملیات های سایبری خود مصصم شد.

کارشناسان معتقدند که این فرماندهی جدید برای تثبیت جایگاه خود به زمان نیاز دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =