حسین انتظامی در یادداشتی با اشاره به فرصت‌هایی که سیدعباس صالحی با حضور در سمت وزیر ارشاد ایجاد می‌کند، نوشت: «خاستگاه کاملا غیرجناحی صالحی، طمع سیاسیون را به حوزه فرهنگ، کور می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی که در کانال فرید مدرسی منتشر شده است، درباره عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم نوشت:

حضور دكتر سيدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چند جهت فرصت است؛

۱- مديريت عالی كشور پس از چهار دهه حكومت، به اين بلوغ رسيده كه دو سوم وزرای جديد را از بدنه انتخاب كند. البته ابتدای دولت آقای احمدی‌نژاد هم تقريبا اين اتفاق افتاد ولی بعضا مديركل و رئيس اداره و كارمند عادی را وزير كردند كه نتيجه‌اش از قبل معلوم بود.

۲- در مواجهه با برخی موضوعات نوپديد، برای حل و نه انكار آن، نيازمند حضور نوانديشان سنت‌پايه فقیه بوده‌ايم؛ امروز با درخشش اين حلقه كه عباس صالحی يكی از آنان است، پويايی و جامعيت را در مواجهه با موضوعات نوپديد اثبات می‌کند.

۳- خاستگاه كاملا غيرجناحی صالحی، طمع سياسيون را به حوزه فرهنگ، كور می‌كند و سبب می‌شود چالش‌های احتمالی بدون حيدری نعمتی شدن، حل‌شدنی‌تر شود. تجربه نشان داده در شرايط حرفه‌ای حتی سياسيون هم نگاه فراجناحی می‌يابند و انرژی خود را به جای چانه‌زنی، مسئله محور می‌كنند. به عبارت بهتر، فراجناحان می‌توانند فرصت‌آفرينانِ همگرايی در موضوعات ملی باشند.

۴- سيدعباس صالحی برآمده از فرهنگ است؛ اگرچه با شاخه‌های مختلف هنری به‌ويژه سينما و تئاتر آشنايی ديرين دارد اما كاملا قابل پيش‌بينی است كه بدون غش كردن به يك سمت، وقت او بيشتر به حوزه فرهنگ سپری شود؛ نه حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها.

۵- بسياری از مباني اختلافی، حل ناشده باقی مانده و همين حل ناشدگی، همواره اين وزارت را در موضع اره بده تيشه بگير قرار داده است. صالحی می‌تواند با اتكا به سرمايه شخصي و اعتمادسازش به حل اين معضل كمك كند.

۶- سيدعباس صالحی اجماع وزرای سلف است. صرف نظر از موضع موافق و بلكه مدافع برخی وزرای پيشين كه امروز از بزرگانند؛ به‌ويژه دو وزير دكتر روحانی در اين وزراتخانه يعنی آقايان جنتی و صالحی اميری، او را پيشنهاد داده‌اند. اين سرمايه كمی نيست. صادقانه عرض كنم ايشان از معاونين موجود، فاضل‌تر و در بدنه وزارتخانه به‌ويژه استان‌ها محبوب‌ترند.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =