۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

میزان نوشت:در پی کاهش تنش ها بین آمریکا و کره شمالی قیمت طلا امروز کاهش داشت و به ۱۲۷۵ دلار و ۷۹ سنت در هر اونس رسید.

در حالی که کاهش تنش ها بین آمریکا و کره شمالی موجب شده تا سرمایه گذاران مجددا به بازارهای پرریسک تری نظیر بازار بورس کوچ کنند، قیمت طلا امروز کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد کاهش به 1275 دلار و 79 سنت رسید. قیمت طلای آمریکابرای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز 0.7 درصد کاهش داشت و به 1281 دلار و 40 سنت رسید.

بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون، رهبر این کشور گزارشی از ارتش خود در مورد طرح های حمله موشکی به گوام دریافت کرده و گفته که قبل از تصمیم گیری در این خصوص، برای مدتی طولانی تر اعمال آمریکا را تحت نظر قرار خواهد داد.

بارناباس گان، تحلیلگر او سی بی سی گفت: «تعجبی ندارد که قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافته است. برخی از سرمایه گذاری های امن در بازار طلا کاهش یافته، زیرا بخشی از نگرانی ها از حمله احتمالی کره شمالی برطرف شده است.»

وی افزود: «سرمایه گذاری های امن در بازار ین و طلا در نتیجه افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار بورس فروکش کرده است.»

پس از آنکه رهبر کره شمالی تلویحا اعلام کرد که طرح ها برای حمله موشکی به گوام را به تاخیر انداخته، ارزش سهام های آسیایی و ارزش دلار آمریکا افزایش یافت.

معمولا ریس های ژئوپلتیک می تواند موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر طلا و ین ژاپن شود.

نعیم اسلم، تحلیلگر بازار طلا در موسسه تینک مارکتس گفت: «به جرات می توان گفت که تقاضا برای سرمایه گذاری امن به شدت کاهش یافته است. بازارهای آسیایی با رشد شاخص ها مواجه خواهند شد.»

دیگر عامل افت قیمت فلزات گرانبها افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی بوده است.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =