خزانه دار کشور گفت:«در چهارسال اخیر نظام گمرکی کشور متحول شد و هزینه مبادله در حوزه تجارت خارجی کاهش پیدا کرد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رحمت الله اکرمی، خزانه دار کشور، در مراسم تودیع و معارفه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای ارزیابی عملکرد طیب نیا همین بس که پایان یافتن آشفتگی اقتصادی، کاهش تورم، بازگشت ثبات به اقتصاد تعابیری پرتکرار و آشنا است. هرجا مسئولان می خواهند گزارشی از عملکرد خود ارایه دهند، از خدمات طیب نیا یاد می کنند و البته درک آنچه در ٤ سال گذشته رخ داد کافی است خاطرات خود از وضعیت کشور در سال ١٣٩١ و چشم انداز آن را به یاد بیاوریم.

او بیان کرد: اقتصاد ایران وضعیت آشفته‌ای داشت و البته روشن است که تمامی این اقداماتی که انجام شد تا اقتصاد ایران به ثبات برسد به یک دستگاه منسوب نیست. ترکیبی از برخورداری از اعتماد مردم، هماهنگی قوای سه گانه و پشتوانه حمایت های مقام معظم رهبری بود که این شرایط را رقم زد.

اکرمی ادامه داد: وزیر اقتصاد دولت یازدهم با درک عمیق از دانش در حوزه اقتصاد جهانی و با جدیت و تسلیم ناپذیری چنین نقش متفاوتی را ایفا کرد و وزارت اقتصاد در دوره او، توانست علاوه بر اثرگذاری در بازگشت سیاستها بر مدار خرد، سیاستهای مناسبی را اتخاذ کند. 

خزانه دار کشور اظهار کرد:در چهارسال اخیر نظام گمرکی کشور متحول شد و هزینه مبادله در حوزه تجارت خارجی کاهش پیدا کرد. در چهارسال اخیر قدم‌های مهمی در اجرای طرح جامع مالیاتی برداشته شده و شاهد افزایش سهم درآمدهای مالیاتی بوده‌ایم.

او افزود:امروز بازار سرمایه عمق بیشتری یافته و سهم بالاتری در تامین مالی پروژه‌ های اقتصادی را پیدا کرده است. طیب نیا ناملایمتی های بسیاری را تحمل کرد، ولی از راه خود باز نایستاد.

خزانه دار کشور با آرزوی موفقیت برای وزیر جدید اقتصاد، گفت:وزیر جدید با تمامی ابعاد وزارت اقتصاد آشنا است و البته وزیر جدید اصلاحگر است و اتفاقات خوبی در راه است.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =