استفاده از اینترنت بالنی گوگل برای اتصال مجدد سیستم های مخابراتی در پورتوریکو

زیرساخت‌های ارتباطاتی در پورتوریکو با طوفان ماریا به شدت آسیب دیدند اما بالن‌های گوگل توانستند اتصال مجدد مخابراتی را در مناطق آسیب دیده برقرار سازند.

 

به گزارش خبرآنلاین، کمیسیون ارتباطات فدرال اعلام کرد 83 درصد از زیرساخت‌های ارتباطاتی در پورتوریکو بر اثر طوفان به طور کامل تخریب شده و مردم قادر به ارتباط نیستند. این خبر در حالی اعلام شد که اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی سعی کردند از سیستم بک آپ در مواقع بحرانی استفاده کنند که ظاهرا ظرفیت آن پاسخگو نبوده است.

به همین خاطر مجوز رسمی برای ورود آلفابت (پدر گوگل) صادر شد و آنها توانستند فی‌الفور پوشش مخابراتی خوبی را با استفاده از بالن‌های مخابراتی-اینترنتی خود به مناطق وسیعی از پورتوریکو بدهند.

گوگل با هدف عرضه اینترنت پرسرعت در مناطقی از جهان که دسترسی آنلاین ندارند، سیستم بالنی خود را از 2013 بدین سو توسعه داد و نمونه‌ای از آن را در نیوزیلند مورد آزمایش قرار داد.

آنچه در نیوزیلند با موقیت آزمایش شد، عرضه دائم سرویس سلولار به مناطقی بود که هرگز تجهیزات مخابراتی نداشتند و حالا مدل توسعه یافته‌تر آن در پورتوریکو اجرایی شده که می‌تواند صنعت بالن‌های مخابراتی-اینترنتی را متحول کند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =