خبرگزاری صدا و سیما نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی مجاز به چنین بازرسی هایی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو ، در حالیکه برخی کشورها در مذاکرات مسکو موضوع امکان بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات نظامی ایران را مطرح می کنند ، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیروز شنبه به این خبرگزاری گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی مجاز به چنین بازرسی هایی نیست.

ریابکوف گفت :‌« من باید این نکته را دقیق روشن کنم که بند "تی" برنامه جامع اقدام مشترک که مربوط به تاسیسات نطامی ایران است ، برای ما موضوعیت ندارد هر چند که در حال حاضر از جمله موضوعات مورد بحث است.»

ریابکوف افزود مسکو تاکید می کند آژانس مجاز به چنین بازرسی هایی نیست و نمی تواند چنین مسئولیت هایی را عهده دار شود ، زیرا بند تی به مسائلی خارج از حوزه صلاحیت های آژانس می پردازد.

وی تصریح کرد با این همه ما چیزهای دیگری می شنویم . چرا که درخصوص برنامه موشکی ایران برخی از همتایان ما ترجیح می دهند تا اوضاع را به گونه دیگری جلوه دهند. ما نمی توانیم آنها را به درک این منطق آشکار وحقیقت روشن وادار سازیم. »‌

ریابکوف گفت : « از آنجایی که آنها اصرار می ورزند ، ما می گوییم شما نمی توانید این موضوع را بدون مذاکره انجام دهید و این مسئله باید در در جلسه بعدی کمیسیون مشترک مطرح شود.

وی افزود : « اگر شرکای دیگر مشتاق به مذاکره در این زمینه هستند مسکو نیز آماده خواهد بود تا درباره آن بحث و مواضع خود را مطرح کند.»‌

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =