خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزیر فرهنگ سابق فرانسه در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، وی را «رئیس جمهور کثافت » توصیف کرد .

لوفيگارو نوشت: ژاک لانگ، وزير فرهنگ سابق فرانسه در واکنش به اظهارات اخير دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا درباره کشورهاي آفريقايي، وي را «رئيس جمهور کثافت، بيگانه ستيز و نژاد پرست بيمار» توصيف کرد .

به نوشته اين روزنامه فرانسوي زبان، چاپ پاريس، ژاک لانگ که در دوران فرانسوا ميتران، رئيس جمهور مشهور فرانسه، وزير فرهنگ بود، با انتقاد شديد از اظهارات اخير دونالد ترامپ که برخي از کشورهاي آفريقايي از جمله هائيتي را «کثافت خانه» توصيف کرده بود، روز گذشته در حساب کاربري توئيتر و نيز صفحه فيس بوک خود نوشت: «اين فرياد قلب است، فريادي انقلابي پس از آنچه که رئيس جمهور آمريکا در مورد مردم هائيتي گفت.»

رئيس مؤسسه جهان عرب نيز تأکيد کرد: «دوست دارم همه مردم دنيا رئيس جمهور آمريکا را «رئيس جمهور کثافت» خطاب کنند و اين فرياد همگاني ضد شخصيتي باشد که تحقير و توهين مي کند.

وزير فرهنگ سابق 78 ساله فرانسوي در ادامه سخنان خود بدون اينکه نامي از ترامپ ببرد،‌ به واژه «فلاني» اکتفا کرد و افزود: آنچه به من انگيزه چنين توصيفي از رئيس جمهور آمريکا داد اين است که هر ساعت و هر روز شنيده مي شود فلاني هر چه دلش مي خواهد مي گويد و توهين مي کند.

ژاک لانگ همبستگي خود را با کشورهاي آفريقايي و نيز هائيتي اعلام کرد و گفت: من اين کشورها را دوست دارم.

وي در ادامه تحقير رئيس جمهور آمريکا در قبال اين کشورها را محکوم و آن را غير قابل توصيف، زخمي کننده و توهين آميز خواند و افزود: رئيس جمهور آمريکا هر روز يک کشور را تحقير مي کند.

از ديدگاه وزير فرهنگ سابق فرانسه، دونالد ترامپ يک «بيگانه ستيز و نژاد پرست بيمار» و وجود چنين شخصي براي آمريکا، تحقير آميز است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =