۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۷

ایرنا نوشت: چین یک بار دیگر اعلام کرد مواضع این کشور در قبال توافق هسته ای روشن و شفاف است و از آن در هر شرایطی دفاع می کند.

به گزارش تارنمای وزارت خارجه چین، 'لوکانگ' سخنگوی این وزارتخانه گفت در روزهای گذشته بارها مواضع پکن در باره این توافق تشریح شده است.
او افزود ایران و دیگر طرف های ذی ربط ، پاسخ آمریکا را در باره برجام داده و بر پایبندی واشنگتن به آن تاکید کرده اند و چین نیز مانند آنها چنین درخواستی دارد.
وی گفت از دیدگاه پکن برجام یک توافقنامه بسیار مهم بین المللی است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اجرای دقیق آن از سوی ایران را مورد تایید قرار داده و گزارش هایی در این باره منتشر کرده است.
او تصریح کرد برجام به عنوان یک دستاورد بسیار با ارزش از سوی جامعه بین المللی و چین مورد حمایت است و همواره طرف های دیگر باید آن را با دقت به اجرا بگذارند.
این سخنگو گفت اگر اختلافی وجود دارد باید از راه های مناسب به دنبال حل و فصل آن بود اما مهم این است همه جوانب ذی ربط باید با اراده سیاسی به دنبال اجرای دقیق برجام باشند و مقررات و اصول آن را مورد احترام قرار دهند.
'وانگ یی' وزیر خارجه چین هم در مصاحبه ای از آمریکا خواست به این توافق بین المللی احترام گذاشته و مانند دیگر طرف ها آن را اجرا کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =