ایسنا نوشت: نخست وزیر الجزائر عذرخواهی کشورش از ریاض در خصوص ماجرای ورزشگاه "عین ملیله" را توجیه کرد.

به گزارش رای الیوم، اخیرا احمد اویحیی، نخست وزیر الجزائر به خاطر اقدام تماشاچیان این کشور در توهین به پادشاه عربستان، از رئیس مجلس شورای عربستان عذرخواهی کرد و گفته بود، رفتار تماشاچیان این ورزشگاه نماینده موضع مردم الجزائر نیست و اقدامات لازم درباره کسی که دست به این کار زده اتخاذ و تعهد گرفته می‌شود که دیگر چنین اقدامی تکرار نشود.

نخست وزیر الجزائر روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی عذرخواهی کشورش از ریاض به خاطر اقدام تماشاچیان فوتبال را توجیه کرد و گفت، قانون الجزائر توهین به مقامات بیگانه را همانند توهین به سران این کشور جرم می‌داند.

پیشتر تماشاچیان فوتبال الجزائر در ورزشگاه "عین ملیله" در استان "ام البواقی" عکسی ترکیبی از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به تصویر کشیده بودند. بر روی این تصویر به زبان انگلیسی عبارت "دو روی یک سکه" نوشته شده بود.

اویحیی افزود، الجزائر روابط حسنه‌ای با عربستان دارد، سال ۱۹۹۵ سفیر عربستان با پرچم الجزائر وارد سازمان ملل شد، مساله‌ای که ممکن است از لحاظ همبستگی میان کشورهای عربی اسلامی امری طبیعی باشد.

اویحیی گفت، آیا تصور می‌کنید نخست وزیر الجزائر از یک مقام درجه سه یا چهار عربستانی (رئیس مجلس شورای عربستان) استقبال می‌کند و از او به دلیل اقدام ناشایست مردمش عذرخواهی نمی‌کند؟ الجزائر به دنبال خصومت بی‌دلیل با هیچ کشوری نیست.

وی خواهان دفاع از  مساله فلسطین در سایه احترام و اقدامات قانونی شد.

 اویحیی در بخش دیگری از اظهاراتش مراکش را به قاچاق مواد مخدر به الجزائر متهم کرد و گفت،‌ تصاویر گرفته شده توسط یگان‌های ارتش از مواد مخدر بررسی می‌شود، اما مساله‌ای که مسلم است این است که مواد مخدر موجود در شمال آفریقا از افغانستان که بسیار دور از این قاره است، وارد نمی‌شود.

در خصوص انتخابات ریاست جمهوری الجزائر نیز اویحیی گفت، در مخالفت با عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور کنونی این کشور کاندیدا نمی‌شود و هیچ گونه اختلافی میان جناح‌های مختلف دولت وجود ندارد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =