ایسنا نوشت: با افزایش فشارهای جهانی علیه پاکستان برای اقدام علیه حافظ سعید، طراح اصلی حمله بمبئی هند و موسسات وابسته به آن، تیمی از شورای امنیت سازمان ملل برای ارزیابی پایبندی کامل اسلام آباد نسبت به رویکرد تحریمی سازمان ملل به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری پی تی آی، تیم ناظر بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل سفرشان را از روز پنجشنبه آغاز می‌کند.

یک مقام ارشد پاکستانی اعلام کرد: تیم نظارت بر تحریم‌های مطرح شده در قطعنامه ۱۲۶۷ شورای امنیت ۲۵ و ۲۶ ژانویه در پاکستان خواهد بود.

این سفر در حالی انجام می‌گیرد که فشارها علیه پاکستان افزایش یافته و آمریکا و هند این کشور را به پایبند نبودن کامل به تحریم‌ها درباره حافظ سعید و موسسان وابسته به آن متهم می‌کنند.

با این حال مقامات پاکستانی اصرار دارند که بگویند، این سفر معمول و روتین است.

حافظ سعید تحت قطعنامه شماره ۱۲۶۷ شورای امنیت در ماه دسامبر ۲۰۰۸ به اتهام طراحی حمله بمبئی تحریم شد.

روز جمعه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: این قطعنامه به طور آشکارا به اسلام آباد اعلام کرده است که حافظ سعید یک تروریست بوده و باید محاکمه شود.

این اظهارات پس از این بیان شد که نخست وزیر پاکستان در اظهاراتی اعلام کرده بود که هیچ پرونده‌ای درباره طراح حمله بمبئی وجود ندارد.

آمریکا و هند این تبعه پاکستانی را به دست داشتن در حملات مرگبار بمبئی درسال ۲۰۰۸ میلادی متهم کرده‌اند.

هیدر ناوئرت، در واکنشی تند گفت: نام سعید در قطعنامه ۱۲۶۷ شورای امنیت سازمان ملل آمده است. او باید براساس قانون محاکمه شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا حافظ سعید را به عنوان یک تروریست جهانی معرفی و از سال ۲۰۱۲ جایزه ۱۰ میلیون دلاری را برای ارائه اطلاعات در راستای دستگیری و محاکمه حافظ سعید در برابر عدالت تعیین کرده است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =