ایسنا نوشت: یک کارشناس امنیتی آسیایی پیش از آغاز المپیک‌های زمستانی در ماه آتی فاش کرد، ورزشکاران کره‌شمالی با تیمی از ماموران همراه می‌شوند تا مکررا عملیات جاسوسی انجام داده و به رژیم کیم جونگ اون گزارش دهند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، اظهارات کریس اوگدن، کارشناس امنیتی آسیایی در شرایطی مطرح می‌شود که دو کره توافق کردند در المپیک‌های زمستانی تحت لوای یک پرچم متحد رژه بروند و این راهی برای کاهش تنش‌ها باشد.

اوگدن به دیلی استار آنلاین گفت: آنها مستقیما جدا نمی‌شوند اما شدیدا هدف نگهبانی و نظارت قرار می‌گیرند. گمان می‌کنم آنها مامورانی به همراه خواهند داشت که با آنها باشد و به آنها بگوید که با چه کسی صحبت کنند و یا صحبت نکنند و به آنها هشدار بدهند که اگر آنها با فرد اشتباهی حرف بزنند، چه می‌شود.

این کارشناس افزود: فکر می‌کنم زمانی که آنها به خانه‌ برگردند مجبور شوند درباره آنچه اتفاق افتاده و علت آن توضیح دهند. گمان می‌کنم آنها تحت نظارت شدیدی قرار بگیرند اما فکر می‌کنم آنها از مجازات‌ها اطلاع داشته باشند و همین آنها را از اقدام اشتباه باز می‌دارد. گمان نکنم ورزشکاران کره‌شمالی با کره‌جنوبی و یا کشورهای رقیب تبانی کنند.

المپیک زمستانی تا ۲۵ فوریه ادامه دارد و کره‌شمالی همچنین در نظر دارد گروهی متشکل از ۳۰۰ تن برای تشویق ورزشکارانش اعزام کند. شنبه گزارش شد کره‌شمالی ۲۲ ورزشکار برای سه حوزه ورزشی و پنج رشته به بازی‌های ماه آتی اعزام می‌کند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =