۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

ایسنا نوشت: رهبرانی از جنبش فتح مقدمه چینی‌ها با هدف تحکیم روابط میان عربستان سعودی با سرشناسان، فعالان و شخصیت‌هایی از شهر قدس را آغاز کرده‌اند.

منابع آگاه، روزنامه رأی الیوم را در جریان تماس‌های رهبران جنبش فتح از جمله یکی از اعضای کمیته مرکزی برای مقدمه چینی جهت انجام سفرهای هیئت‌هایی از نمایندگان شهر قدس به ریاض و دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قرار دادند.

پیشتر در  گزارش‌های رسانه‌ای مطرح شده بود که تماس‌هایی میان دفتر ولیعهد عربستان با شخصیت‌های دینی اداره اوقاف شهر قدس در جریان است.

هنوز جزئیات این تماس‌ها مشخص نشده اما یک منبع دیپلمات آمریکایی به رای الیوم گفت که عربستان توجه بسیاری به جامعه شهر قدس برای "تحکیم پایداری مردم آن" قائل است.

پیشتر محمد بن سلمان کمک‌های مالی را برای تشکیلات خودگردان فلسطین جهت "حمایت و پشتیبانی از ساکنان قدس" فرستاده بود، این در حالی است که گزارش‌هایی به خرید املاکی اشاره کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که دیدار غیرعلنی و مهمی که اخیراً میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ولیعهد عربستان برگزار شد، ارتباطی با این تماس‌ها به ویژه درخصوص مقدمه چینی برای سفر هیئت‌هایی که برای نخستین بار به عربستان سفر می‌کنند، دارد یا خیر.

اما مساله‌ای که کاملاً در این تماس‌ها امر جدیدی است، مشارکت طرف‌های اصلی در جنبش فتح در این تلاش‌ها است.

رئیس مخالفان اسرائیلی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دو هفته قبل علناً خواهان ایفای نقش بیشتر عربستان در پرونده شهر قدس و مدیریت این شهر در آینده شد که این امر جنجالی را به پا کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =