ایسنا نوشت: ۵۰۰ شبه نظامی از نیروهای امنیت مرزی که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا قصد تشکیل آن را در شمال سوریه دارد اموزش نظامی خود را تکمیل کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، این نیروهای آموزش دیده با پوشیدن لباس نظامی‌ و همراه با سلاح‌هایشان در مراسم فارغ التحصیلی که نیروهای دموکراتیک سوریه و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با حضور فرماندهان دو طرف در میدان "صوامع صباح الخیر" واقع در جنوب حسکه برگزار کردند، گردهم آمدند.

فارغ التحصیلان یک صدا سوگند یاد کردند که "از مرزهای کشور در برابر هرگونه حملات و تهدیدات احتمالی محافظت می‌کنند".

در همین راستا، کانی احمد، فرمانده دوره دوم نیروهای گارد مرزی خاطرنشان کرد: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش سلاح، تجهیزات نظامی و آموزشی را در اختیار این نیروها می‌گذارد.

احمد با اشاره به گروه‌های مخالف در شمال سوریه ادعا کرد: با توجه به اینکه ما در معرض تهدیدات ترکیه هستیم ماموریت این نیروها حفاظت از مرزها است.

طبق گزارش ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اولین گروه از این نیروها، که تعداد آنها در کل ۳۰ هزار تن برآورد شد، فارغ‌التحصیل شدند که نیمی از آنها از "نیروهای دموکراتیک سوریه" هستند.

قرار است که این نیروها در امتداد مرزها از شمال شرق سوریه تا مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه تا ادلب، مستقر شوند.

گفته شده، ماموریت آن‌ها این است که با هر گونه حمله احتمالی توسط داعش مقابله کنند.

علی رغم  اینکه واشنگتن تاکید کرده که ماموریت این نیروها محدود به مقابله با هر گونه حمله افراط‌گرایان است، ترکیه به شدت از تشکیل آن انتقاد کرده است.

آنکارا از تشکیل دولت خودمختار کرد در نزدیکی مرزهای خود هراس دارد و نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد را "تروریست" می‌داند.

از سوی دیگر، دمشق اعلام کرد که تشکیل شبه نظامیان مسلح نقض حاکمیت سوریه است و  دولت سوریه همچنین هشدار داد که هر شهروندی که در آن مشارکت کند خائن محسوب خواهد شد.

دور نخست آموزش این نیروها ۲۰ روز طول کشید و نیروها در دوره‌های بعدی آموزش‌های جدیدی را با توجه به وظایفی که به آن‌ها سپرده می‌شود، دریافت می‌کنند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =