۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

ایسنا نوشت: کنگره آمریکا در حال بررسی این مساله است که آیا روسیه در زمین‌های بازی گلف رئیس جمهوری آمریکا در ایرلند و انگلیس سرمایه‌گذاری کرده است یا خیر.

 به نوشته روزنامه گاردین، این بررسی پس از آن صورت گرفته که کمیته تحقیق و تفحص اطلاعاتی در مجلس نمایندگان آمریکا متنی از شهادت گلن سیمپسون، گزارشگر سابق وال استریت ژورنال را منتشر کرد. از وی خواسته شده بود تا درباره دونالد ترامپ در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بررسی‌هایی انجام دهد.

وی به این کمیته گفته بود که زمین‌های گلف ترامپ را در اسکاتلند و ایرلند مورد بررسی قرار داده است. از وی درباره استفاده از پول‌های روسیه در این زمین‌های گلف نیز سوال پرسیده شد و این گزارشگر سابق پاسخ داد: ما شاهد صحبت‌های اریک ترامپ، پسر ترامپ بودیم درباره قابل دسترسی بودن پول‌های روسیه در گلف ویدم- برای پروژه‌های زمین‌های گلف - صحبت‌هایی از اینکه مقادیر نامحدودی پول در دسترس است.

این گزارشگر سابق وال استریت ژورنال در ادامه صحبت‌هایش گفت:‌ به دلیل اینکه کمپانی‌های ترامپ به صورت علنی تجارت ندارند و فعالیت‌های آنها علنی نمی‌شود، ما تنها بخش اندکی از منابع مالی استفاده شده در آنها را متوجه می‌شویم. اما چون زمین‌های گلف در ایرلند و اسکاتلند تحت نظارت دولت انگلیس هستند، شما متوجه می‌شوید که کمک‌های مالی از کجاها بوده است. ما اظهارهای مالی در انگلیس را درباره استفاده پول از کشوری دیگر در زمین‌های گلف ترامپ را می‌دانیم. البته این اظهارهای مالی دخالت مالی روسیه را نشان نمی‌دهد اما آنچه که نشان داده شده، حجم زیاد پول مصرف شده در این پروژه‌ها از منابع نامشخص است. پول زیادی صرف این پروژه‌ها شده اما عملا  بازدهی ندارند.

وی افزود: اگر شما با امور مالی ترامپ آشنا باشید می‌توانید متوجه شوید که او پول لازم برای این کار را نداشته و بالاجبار باید از لحاظ مالی حمایت می‌شده است.

ترامپ کمی پس از مراسم تحلیفش در ژانویه ۲۰۱۷ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا از ریاست زمین‌های بازی گلف خانواده ترامپ در اسکاتلند و ایرلند استعفا کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =