۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در راس هیاتی بلندپایه ظهر امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات اقلیم کردستان عراق و منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از دبیرخانه شواری عالی امنیت ملی، علی شمخانی روز یکشنبه در دیدار نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، پیروزی بر داعش و آزادسازی کامل عراق و رهایی مردم این کشور از بزرگ ترین تهدید تروریستی منطقه را نوید دهنده آینده بهتر برای عراق یکپارچه و غلبه بر فتنه های خارجی برای ایجاد انشقاق در این کشور دانست.

وی به علاقه متقابل و مراودات تاریخی مردم ایران و عراق بویژه در استان های کردنشین اشاره و اظهار داشت: باوجود فتنه انگیزی دشمنان دو ملت، بسترهای همکاری همه جانبه و روابط راهبردی میان ایران و عراق رو به گسترش است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران با دولت عراق و پذیرش هزینه های مادی و انسانی قابل توجه به منظور ایجاد ثبات، امنیت و پیشرفت در این کشور آزمونی تاریخی و فراموش نشدنی برای اثبات صداقت، برادری واعتقاد به حسن همجواری با عراق بود.

شمخانی امنیت را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: این که برخی گروه های ضدانقلاب با استفاده از سرزمین های کردی، سربازان و شهروندان ما را ترور کنند و به مناطق تحت تسلط اقلیم بازگردند و سپس در کمال وقاحت در مصاحبه با رسانه های رسمی کردی مسئولیت آن را برعهده بگیرند به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

وی با یادآوری راهبرد اشتباه برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق که موجب ایجاد هزینه های گسترده اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای مردم کردستان عراق و کشورهای همسایه شد، گفت: برخی بر این باور بودند که امنیت مردم کُرد از دیگر شهروندان عراق و منطقه جدا بوده و امکان مدیریت تهدید داعش و تروریسم با مذاکره وتعامل وجود دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان این که خواست برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای، تضعیف عراق و کشورهای بزرگ در غرب آسیاست، تصریح کرد؛ با هوشیاری و درنظر داشتن منافع ملی و منافع جهان اسلام نباید اجازه داد این طرح های استعماری و وارداتی همچون خاورمیانه بزرگ محقق شود.

اقلیم کردستان عراق به دوستی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات اقلیم کردستان عراق و منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان مردم کرد عراق بوده است، پیوند میان ایران و کردستان عراق تمدنی و تاریخی است و اقلیم کردستان به دوستی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند.

وی به پشتیبانی تعیین کننده ایران از امنیت اقلیم و مردم کردستان در زمان حمله گروه تروریستی داعش به این منطقه اشاره کرد و افزود: گسترش مناسبات و همکاری میان ایران و اقلیم کردستان تحت تاثیر تلاش مغرضان قرار نخواهد گرفت و از همه توان خود برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی برعلیه ایران استفاده خواهیم کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • farzad IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    0 0
    نیچروان همان انوشیروان خودمونه البته با تلفظ صحیح.