برگزاری ١٥٠ عنوان برنامه همزمان با دهه وقف در استان مرکزی

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری ١٥٠ عنوان برنامه همزمان با دهه وقف در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، علی‌اصغر سلطانی صبح روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز دهه وقف اظهار داشت: در حوزه موقوفات خدمات قابل توجهی ارائه می‌شود که به دلیل حجم زیاد برنامه‌ها در این حوزه اطلاع‌رسانی کافی صورت نمی‌گیرد. وی تصریح کرد: حجم بالای اقدامات صورت گرفته در این حوزه امکان اطلاع‌رسانی را کم می‌کند.

سلطانی با اشاره به اینکه استان مرکزی مهد واقفان است، تصریح کرد: در دهه وقف در استان تلاش خواهیم کرد که نیات و اقدامات واقفان را در شأن و منزلت استان در این دهه به نمایش گذاشته و از آنها تکریم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری 150 عنوان برنامه همزمان با دهه وقف گفت: در حدود ١٠همایش به نان یاوران وقف، 26 نشست تخصصی با صاحب‌نظران و نخبگان با رویکرد تعاملی، انجمن یاوران وقف با محوریت موضوع خاص، انجمن یاوران سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این دهه است.

سلطانی تصریح کرد: برپایی ٣١ ایستگاه واقف و در کنار آن خیمه‌های معرفت با حضور مبلغین نیز از اهم برنامه‌های اجرایی در دهه وقف در استان مرکزی است.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: ٣١ ایستگاه همه واقف باشیم با حضور کارشناسان در خیمه‌های معرفت برپا می‌شود که در این ایستگاه مردم را این اقدام خداپسندانه آگاه می‌کنند.

سلطانی همچنین از آیین غبارروبی امامزادگان در کنار برگزاری ١٤مراسم ویژه در این بقاع در طول این ایام خبر داد و افزود: این آیین با حضور خانواده شهدا، مردم و مسئولان در کنار قرائت زیارت در این بقاع برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شهادت امام رضا(ع) و پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: ٣٠ بقعه متبرکه در سطح استان در این روز مراسم ویژه برگزار خواهند کرد، همچنین در روز ٢٨ صفر نیز ٥٠ بقعه در استان برنامه‌های این روز را برگزار می‌کنند.

سلطانی همچنین از برگزاری همایش وقف و رسانه با حضور دکتر قدیری ابیانه در ٢٤ آبان ماه سال جاری خبر داد و برگزاری نشست تخصصی وقف و اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های اجرایی با حضور دکتر قدیری عنوان کرد.

سلطانی افزود: دیدار با نماینده ولی‌فقیه، همایش سفیران سرخ حسینی، ١٠ محفل انس با حضور قاریان کشوری و استانی از دیگر برنامه‌ها در طول این دهه در استان است.

وی گفت: نمایشگاهی در امامزاده عبدالله و آمنه خاتون اراک نیز در حال برگزاری است که شاخص‌ترین اقدامات وقف و نیات واقفین و بارزترین اقدامات صورت گرفته در بقاع متبرکه را به نمایش گذاشته است.

سلطانی همچنین از برگزاری همایش وقف با حضور ٣٥٠ نفر از علمای حوزه‌های علمیه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه پیامکی با همکاری صدا و سیمای استان از برنامه‌های اجرایی در این دهه است.

وی ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله اخیر در استان کرمانشاه اظهار داشت: به منظور کمک به بازماندگان در حدود ١٠ هزار بطری آب‌معدنی به شهرستان سرپل ذهاب از محل موقوفات ارسال شد.

سلطانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای کمک به ساخت فاز دوم بیمارستان آیت اله خوانساری تاکنون یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان از محل اوقاف مشارکتی خریداری شده است.

وی ادامه داد: اوقاف امین موقوفات است و صاحبان اصلی این وقف‌های صورت گرفته مردم می‌باشند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =