سلاح‌های لیزری آینده نبردها را رقم می‌زنند؟/طرح ویژه برای جنگنده‌های آمریکا

ایسنا نوشت: شرکت "نورثروپ گرومان" از برنامه‌های خود برای ساخت یک سلاح دفاعی جدید برای نصب روی هواپیماهای کنونی و آینده نیروی هوایی آمریکا خبر داد.

قرارداد این شرکت با آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا شامل توسعه و ساخت یک سیستم کنترل پرتو برای یک سیستم نمایش سلاح لیزری است که این آزمایشگاه در حال تولید آن تحت برنامه "نمایش فناوری پیشرفته" است.

این سیستم در بدنه مشابه نمونه توسعه‌یافته توسط شرکت لاکهید مارتین قرار داده خواهد شد و به اندازه کافی برای نصب بر روی یک هواپیمای جنگنده، کوچک است. هدف‌های احتمالی سیستم مذکور به عنوان یک سلاح دفاعی ممکن است موشک‌ها، پهپادها و هواپیماهای جنگی باشند.

سیستم کنترل پرتو نورثروپ گرومان، یک دستگاه متمرکز فعال برای شناسایی و پیگیری هدف است که همچنین بر شرایط آب‌وهوایی و مسیر پرتو لیزر نظارت کرده و کانون تمرکز را برای مقابله با هرگونه اختلال به منظور حمله تاثیرگذار به هدف تغییر می‌دهد.

این سیستم پس از ساخت،‌ با لیزر، منبع نیرو و سیستم‌های خنک‌کننده سلاح ترکیب شده و سلاح نهایی در سال 2019 با استفاده از یک سلاح تاکتیکی فراصوت به عنوان پلت‌فرم تست هوایی، آزمایش خواهد شد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =