حالا که بیل گیتس با دادن صندلی ریاست اش به جان تامسون و قراردادن نادلا به جای استیو بالمر، یک قدم به سوی بازنشستگی رفته، در پرسش و پاسخی دوستانه به کاربران Reddit به صورت آنلاین پاسخ داد.

یک نفر از بیل گیتس پرسید از چه لپ تاپ یا تبلتی استفاده می کنید و وی پاسخ داد از سرفیس 2 پرو استفاده می کنم و کارهای مرا خوب جلو می برد.

کاربری پرسید فرق بیل گیتس 20 سال پیش با حالا چیست؟ وی پاسخ داد: 20 سال پیش روزها در اداره می نشستم و کار می کردم و هرگز درباره موضوعی دوبار فکر نمی کردم.انرژی زیادی داشتم و از آن استفاده می کردم.اکنون جاافتاده تر با کمی عقلانیت بیشتر در خدمت شما هستم!

در پاسخ به اینکه الان چه کاری انجام می دهید که مردم از بیل گیتس انتظار دیدن اش را ندارند، گفت: بازی بریج که سالهاست آن را بازی می کنم! تماشای اسب سواری دخترم برایم سرگرم کننده است. هر شب غذا درست می کنم،دیگران هم می خواهند غذا درست کنند اما ترجیح می دهم خودم بپزم.

کاربر دیگری از وی پرسید آیا مانند سابق که ایستاده از روی یک صندلی می پریدید، هنوزهم می توانید این حرکت را انجام دهید؟ که وی پاسخ داد: دیگر نمی توانم.البته می توانم بپرم اما از روی یک چیزی در حد واندازه سطل بزرگ زباله که در جوانی می پریدم، نه. البته احتیاط می کنم چرا که اگر موفق به این کار نشوم، ممکن است دچار آسیب شوم.

دیگری اصرار کرد که اگر سایز صندلی کوچکتر باشد چی؟ که بیل گفت می پرم.

مرد بزرگ مایکروسافت درباره نادلا، مدیر جدید اجرایی مایکروسافت نیز سخن گفت. به گفته بیل، نادلا ف.رش Fresh و پر انرژی است که نقاط ضعف و قوت مایکروسافت را می داند.وی فرد جدیدی در سمت مدیریت مایکروسافت است که با چرخش می خواهد روی موضوعاتی متمرکز کند.

از بیل گیتس در مورد سمت جدیدش نیز پرسیده شد. همان طوری که می دانید مایکروسافت از سمت رییس هیئت مدیره کنار رفت و جای خود را به جان تامسون داد و سمت مشاور تکنولوژی را در کنار مشاوره به مدیر اجرایی مایکروسافت برای محصولات جدید بر عهده گرفت. وی گفت علاقمندم ببینم چگونه کلود کامپیوتینگ و نیز ابزار جدید برای توسعه ارتباطات مان و نیز همکاری و تعامل یکپارچه در راههای جدید ، به ما کمک می کند. سیستم عامل تنها برای یک ابزار خلق نشده و اطلاعات هم تنها یک فایل محسوب نمی شود بلکه جزیی از تاریخ شده که ما قادر به یادآوری آن بوده و مانند چیزهایی که در کودکی با ما رشد کرده اند، خاطره انگیز می شوند و همین عامل توسعه و خلق ابزار جدید را موجب می شود.

بیل گیتس در مورد بنیاد خیریه ای که با همسرش اداره می کنند نیز صحبت کرد و از آنجایی که بیت کوئین (واحد پول مجازی) را رسما وارد بینگ مایکروسافت کرده گفت ما در بحث خیریه ها با سازمانهای افریقایی و دور دست کار می کنیم و دلیل پذیرش بیت کوئین به عنوان واحد پولی جدید در تبادلات مجازی این است که از این پتانسیل استفاده کرده تا کمک به مردم در نقاط دور دست را مهیا سازیم. بیل گیتس گفت ما بیت کوئین را تهدید نمی دانیم بلکه فرصت دانسته، و از آن نهایت استفاده را خواهیم برد.

وی تاکید کرد که در کنیا نیمی از نقل و انتقال مالی خیریه مایکروسافت، با بیت کوئین انجام می شود. بیل گیتس معتقد است نقل و انتقال با واحد های پولی مجازی بدلیل اینکه هزینه کمتری دارد، برای فقرا واحد پولی مناسبی است. (در جای دیگری بیل گیتس به کاربران reddit گفت: مردمی که زندگی شان را در کشورهای فقیر وقف مردم فقیرتر از خود می کنند، قابل ستایش هستند و من تعدادی از آنها را ملاقات کرده ام.)

بیل گیتس معتقد است تا 5 سال آینده پول های مجازی در هند وبخشی از افریقا توسعه زیادی پیدا خواهد کرد.

وی گفت دو سوم وقت اش را برای سازمان خیریه گذاشته و یک سوم را نیز برای مایکروسافت گذاشته و تمرکزش روی محصولات و ایده های جدید است.

در مورد گیم بازی و کنسول ایکس باکس پاسخ داد: پسرم بیشتر از من ایکس باکس بازی می کند. من بازی Halo انجام می دهم اما خانوادگی گیم های اسپرت را بازی می کنیم.

در مورد کتاب خواندن و اینکه چه کتابهایی می خواند نیز گفت: برای اینکه بدانید چه کتابهایی می خوانم(در پاسخ به یک کاربر) به www.gatesnotes.com مراجعه کنید که نوت های مرا بعد از خواندن کتاب ها می بینید.

مرد بزرگ دنیای نرم افزار گفت سیاسیون باید تمرکز خود را روی حل مشکلات مردم کنند و نه مبارزه با طرف مقابل شان.وی تاکید کرد برنامه آموزش معلمین برای مبارزه با بی سوادی را در آسیا و افریقا تحت سازمان خیریه ای که با همسرش مشغول خدمت هستند، دنبال می کنند.

در پاسخ به اینکه چه نصیحتی برای کارآفرینان جوان دارید تا توازنی میان  کسب و کار و انسان دوستی ایجاد کنند گفت: ایجاد کمپانی نوآورانه در سطح جهانی خوب است و من تمرکز کاری خود در دهه 20 و 30 زندگی ام را روی آن انجام دادم. اما فردی مثل زاکربرگ ایده آل است که زود شروع کرد، کارآفرینی کرد و حالا هم خیر شده و انسان دوست بزرگی است و من تحت تاثیر قرار گرفته ام و او خیلی زودتر از من وارد کارهای خیر و انسان دوستانه شد.

برخی پاسخ های بیل گیتس در این گفتگوی آنلاین را در زیر مشاهده کنید:

بیل گفت یکی از فیلم های مورد علاقه من فیلم Brainstorm است که پیشنهاد می کنم آن را ببینید.

بدترین تراژدی دیدن کودکان گرسنه است که غذای کافی ندارند و از لحاظ جسمانی و روحی دچار مشکل می شوند و رشد نمی کنند. باید واکسن را در این کشورها توسعه دهیم. ما باید مشکلات را حل کنیم. بدبینی بزرگترین مانع است.

 

داشتن هواپیمای شخصی یک لذت آلوده به گناه است اما بدلیل سفر به اقصی نقاط جهان مجبورم از آن استفاده کنم.{عکس هواپیمای بیل گیتس}

بهترین پیشنهاد برای مردمی که درآمد سالانه شان کمتر از 100 هزار دلار است : سرمایه گذاری در آموزش.

منبع: reddit

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    284 7
    تو و ادیسون، استیو جابز و بسیاری از بزرگان، در نزد تاریخ و مردمان پاک جهان بزرگ خواهید بود و دوست داشتنی.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      161 2
      به این جمله این مرد بزرگ دقت کنید و عبرت بگیرید ( سیاسیون باید تمرکز خود را روی حل مشکلات مردم کنند و نه مبارزه با طرف مقابل شان )
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    مردم می دانند چه کسانی را دوست بدارند مانند کورش که تمام دنیا به وی احترام می گذارند و می دانند چه کسانی را نباید دوست بدارند.امیدوارم ایرانی ها هم انسانهایی بسازند که تاریخ بشریت به آنها افتخار کنند. مثل گذشته
    • محمودی A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      نمی خوام بی احترامی کنم اما اینقدر کوروش کوروش کردین که دیگه اعصاب خورد کن شده.دوست عزیز اگه قرار به سخن از انسانیت و حقوق بشر باشه فردوسی توسی و سعدی شیرازی بسیار حرف های مهم تری برای گفتن دارند اما امان از نژاد پرستی و بی سوادی و توهم و خود بزرگ پنداری!!!
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      کوروشی که به ما معرفی شده، ساخته ذهن حکومت پهلوی بوده. اونقدر از این شخص تعریف کردیم که برا خودمون یه بت ساختیم. هر انسانی به بشریت خدمت کرده باشه روی چشم ما جاداره چه ایرانی باشه و چه غیر ایرانی. جناب محمودی، اگه قرار به انسانیت و حقوق بشر باشه و این دو بزرگی که نام بردید سرآمد این سخن گفتن ها بشن، باید به این نکته هم توجه کنیم که هر دوی این شعرا هر چی که گفتن از قرآن و پیامبر(ص) و اهل بیت(ص) گفتن. پس ما هم به جای بولد کردن شعرامون پیامبر(ص) و اهل بیت(ص) رو بولد کنیم.
    • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      68 19
      کی توهین و بی احترامی تو کشور تموم میشه؟کی افراط جای خودشو به منطق میده؟تا جایی پیش رفتیم که به افتخار کشورمون کسی که دنیا ایران رو به اسم کوروش میشناسه توهین میکنیم.اقای محترم امثال شما اقلیت هم کمتر هستن.کوروش رو امثال شما نمیتونید تخریب کنید چون اینقدر بزرگ هست و تو دل مردم جا داره که هر چقدر هم امثال شما بخوان تاریخ رو عوض کنید باز نمیتونید..وخدا رو شکر همه چی برای مردم مشخص شده و اقلیت های افراطی هم هر کاری میکنند تاثیری رو مردم نمیذاره
    • بی نام IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      60 17
      درود بر کوروش خاری تو چشم افراطی ها
    • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      36 15
      هر کی به کوروش توهین کنه میلیون ها نفر سرباز کوروش جلوش وایمیستن...درود بر کوروش ابر مرد سرزمین ایران
    • بی نام EU ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      13 2
      محمودی ،شما که حرف از سواد میزنی سواد خودتو ببر بالا تا بدونی کورش کی بوده .اطلاعات تو از کورش در حد کتاب تاریخ دوره راهنمایی هست
    • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      10 2
      بي نام دوم ميگه "برا خودمون یه بت ساختیم"، راست ميگه "بت ساختن" خيلي اشتباهه خيلييييييييي
    • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      12 1
      معذرت ميخوام اما اصلا كورش و ابن سينا و سعدي و... بزرگترين و پر افتخارترين مردان تاريخ ايران و جهان... الان ما كجاي جهانيم ؟؟؟؟؟؟؟؟ (((‌ من آنم كه رستم بود پهلوان ))) !!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    224 3
    بعضیا مثل بیل گیتس ثروتمند می شن بعضیا مثل بابک زنجانی ثروتمندشون می کنن
    • بی نام EU ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      62 45
      مقایسه بیجایی بود. از همه چیز بیل گیتس فقط ثروتش رو دیدی
    • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      158 4
      اسم یک انسان قابل ستایش در سطح جهانی را کنار یک دزد سرگردنه نذار. ایشالله به زودی رییس این دزد که 8 سال جیب مردم و خالی کرد محاکمه بشه تا تکلیف 700 میلیارد دلاری که بالا کشیده معلوم بشه
    • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      86 2
      البته ايشون فرق ثروتمند از راه درست (بيل گيتس آمريكايي) رو با ثروت از راه نا صحيح (بابك جان وطني) مقايسه كردند.
  • محمد A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    102 2
    الان یعنی خانواده هایی که درآمد سالیانشون کمتر از 100 هزار دلاره فقیر حساب میشن؟! الله اکبر پس ما دیگه چی هستیم...
    • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      24 2
      ملت سالی 300 میلیون درامد دارن ما هنوز اندرخم 700 هزار تومان ماهیانه ایم
    • اورملی A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      17 0
      ملت ما هم باید این درامد رو داشته باشن. ولی......... فقط میتونم بگم متاسفم.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    12 17
    fresh اینجا میشه تازه نفس
    • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      23 27
      اینهم همونه چه فرقی داره چه حسن کچل چه کچل حسن. یک کلام هم از زبان مادر عروش بشنوید!! بدبخت بخون ببین چی گفته یاد بگیر. ایراد نگیر بدذات ایرانی
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    72 1
    واقعا آدم لذت میبره هی میگن پولداره بدن، یا غرب انسانیت رو فراموش کرده و ... اینجا میشه دید چطور وقتی ذکاوت، پول و دانش کنار هم باعث رشد انسانیت میشه بدون داشتن هیچ ایدولوژی غیر از ایدولوژی انسانیت
  • وحید IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    69 0
    واقعا مرد بزرگیه بد نیست پولدارای ما هم کمی از بیل گیتز یاد بگیرند انسانیت و اخلاق رو
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    46 1
    لینک فیلتر شده برامون میذارید، بسیار ممنونیم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    37 2
    پول دارهاي ما پولشان را از جيب ما بيرون كشيده اند بيل گينس از مغر خودش.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    31 1
    بیل گیتس بزرگ، تو کجا و ... ها کجا؟!!! انسانیت این مرد رو با هیچکس و چیزی نمیشه مقایسه کرد کیه تو دنیا که 47 میلیارد داراییش رو وقف خیریه کنه!!!؟
  • مهدی IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 7
    دوستان یک سوال، دقیقا منظورش از سرمایه گذاری در آموزش چیه ؟
    • بی نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      13 0
      همیشه آموزش و یاد گرفتن دیر نیست
  • بی نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    14 1
    منظورش اینه که مثلا یک مهارت تازه یاد بگیری و از روی اون منبع درامدت بالاتر بره. نمی گه دانشگاه برو چون خودش فراری بوده از دانشگاه . واسه همین در امریکا بدون مدرک اگه مهارت یاد بگیری و موفق باشی توش همه جا راهت می دهن. منظورش اینه
  • علی RO ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    28 2
    درود خدا بر بیل گیتس.
  • محمود RO ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    16 1
    عکس هواپیما فیلتره. بارها همچین لینک هایی در خبر دیدیم. مثل لینک های یوتیوپ. دقت کنید. به خاطر یه عکس که هی فیلترشکن روشن نمی کنن.
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    18 1
    بیل گیتس دوستت داریم
  • بی نام CH ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    12 2
    مرد جاودان در تاریخ بشریت
  • بی نام CH ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    12 1
    همه مردان بزرگ با کلمات کوچک کاربران سبک مغر کوچک نمی شوند. به خصوص در مورد کورش کبیر که جاودان است و خاری در چشم دشمنان بشریت
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    5 0
    عكس هواپيماي شخصيش كه فيلتره!‌:))))))))))) هاهاهاهاهاها
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    2 0
    البته مرد دوست داشتنی نرم افزار
  • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    4 0
    رحمت به شیر مادرت
  • اورامان IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    1 0
    به نظر من تنها معیار سنجش هر انسانی میزان تلاش او برای گسترش قانون است.