به منظور ارایه دستاوردهای یک سال اخیر در حوزه توسعه شهر هوشمند،دومین همایش "شهر هوشمند ‌زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری"برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از  مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، رضا باقري اصل معاون سازمان فناوري اطلاعات، در نشست خبري اعضاي برگزار كننده اين همايش با بيان اين كه به سمت نسل جديد زندگي شهري حركت مي‌كنيم، گفت: بيش از 70 درصد مردم در مناطق شهري زندگي مي‌كنند و نه تنها دولت بلكه همه مسوول بهبود زندگي شهري هستيم.
باقري اصل با اشاره به اين كه استفاده از فناوري مي‌تواند در راستاي بهبود زندگي شهري باشد، افزود: زيرساخت‌ها تغييري نكرده است اما زندگي تسهيل شده است.
باقري اصل با بيان اين مطلب كه حوزه ict با گذر از مرحله زيرساخت به مرحله بلوغ و توليد سرويس رسيده است، اظهار داشت: به اين ترتيب درك جديدي از كسب و كار شكل گرفته است.
وي در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه راه اندازي شبكه ملي اطلاعات افزود: با راه اندازي چهار مركز تبادل ترافيك عملا بهره‌برداي پايلوت شبكه شروع شده است.
وي در زمينه دولت الكترونيك نيز اظهار داشت: تا يك ماه آينده اقدام يكپارچه سازي در لايه مديريت متمركز انجام و به سمت سرويس‌ها حركت مي‌كنيم.
جانشين دبير كميسيون دولت الكترونيك به آماده شدن زمينه سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در دولت الكترونيك اشاره كرد و گفت: لايحه از سوي دولت ابلاغ شده و بخش خصوصي بايد با سرمايه‌گذاري و تعريف سرويس، به مردم سرويس ارايه دهد.
وي افزود: با آزادسازي اطلاعات، فرصت هاي بهتري شكل مي گيرد و مردم مي توانند به عنوان مشاركت كننده در تصميم گيري مديريت شهري با استفاده از ابزار آي تي شركت كتتد.
باقري اصل با تاكيد بر اشتراك گذاري منابع ابراز اميدواري كرد، برگزاري اين گونه همايش ها منجر به فراهم كردن فرصت بهبود زندگي مردم در شهرها و روستاها شود.
باقري چناري مديرعامل ايرانيان نت نيز در سخناني چشم انداز حركت به سمت اقتصاد دانايي محور را شهر هوشمند عنوان كرد و گفت: با پلتفرم باز و ارتقاي سرويس ‌ها، به سمت ارايه سرويس هاي مناسب و شهر هوشمند پيش برويم.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =