حرکت اصولی موسسه نور در مسیر تعیین شده نظام بانکی و پولی کشور

با برخوردهای صورت گرفته با مووسات مالی غیرمجاز و رفتارهای مطابق قانون موسسات مجاز اعتماد به موسسات مالی مجاز افزایش یافته است و شرایط به گونه‌ای در حال حرکت است که اعتماد به این موسسات شکل رسمی خود را باز یافته است؛ اگرچه هنوز همه موسسات مالی هم، شبیه به هم نیستند.

موسسه مالی نور اکنون در روزهایی به سر می‌برد که سپرده‌گذاران، با دیده اعتماد به او می‌نگرند و البته مجلس و بانک مرکزی هم مهر تائید بر فعالیت آن گذاشته است.

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم محترم رشت با تاکید بر این نکته که مشکلات بانکی بدون همکاری موسساتی نظیر نور بسیار بیشتر می شد تصریح کرد: همکاری این موسسات و عمل کردن آنها به عنوان بازوهای بانک مرکزی باعث شد تا روند ساماندهی موسسات سریع تر به سرانجام رسد و برخی از موسسات مانند نور عملکردهای مناسبی را از خود در این زمینه نشان دادند.

نماینده مردم محترم رشت خاطرنشان کرد: موسسه اعتباری نور از جمله موسساتی است که تا به حال همه الزامات بانک مرکزی رارعایت کرده است و در آینده به عنوان موسسه (بانک) قدرتمندی در عرصه بازار پولی کشور نقش ایفا می کند.

کوچکی نژاد اظهار داشت: تقویت چنین موسساتی که دارای سابقه طولانی در این عرصه هستند باعث حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی و به کارگیری منابع بانکی در مسیر درست خواهد شد.
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با تاکید بر این نکته که موسسه اعتباری نور نقش مؤثری در حفظ منافع سپرده‌گذاران ادغام‌شده در این موسسه داشته است تاکید کرد که عملکرد مناسب این موسسه در ساماندهی بازار غیر متشکل پولی مشهود است.

رحیم زارع همچنین اظهار داشت: مؤسسات مالی و اعتباری مجاز که تحت نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کنند به همراه بانک‌ها بار اصلی نظام مالی کشور را بر دوش می‌کشند و نقش تعیین‌کننده‌ای در هدایت منابع به سمت تولید و ایجاد ارزش‌افزوده در اقتصاد کشور دارند.
به گفته وی، مؤسسات مالی و اعتباری به‌عنوان مکمل سیستم بانکی نقش مؤثری در پویایی بازار مالی کشور دارند، همچنین این مؤسسات نقش مؤثری در رشد ،انباشت و توزیع بهینه سرمایه و منافع مالی دارند هرچند در ایران این نقش به‌درستی برای این مؤسسات تعریف‌نشده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723558