گالری ها و نگارخانه‌های شهر تهران در آخرین جمعه از ماه آبان، نمایشگاه‌ها و فراخوان‌هایی برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین جمعه از ماه آبان گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران با برپایی 14 افتتاحیه به استقبال علاقه‌مندان می روند و این تعداد در مقایسه با هفته گذشته افزایش نسبی داشته است اما در حد قابل قبول نیست.

26 آذرماه، به دلیل همزمانی با ایام عزاداری پایان ماه صفر و همچنین حادثه غم انگیز زلزله غرب کشور شاهد برپایی افتتاحیه‌هایی پرشور از سوی گالری‌ها نیست. اما در این میان گالری داران و اهالی هنرهای تجسمی با برپایی نمایشگاه ها و همچنین فراخوان‌هایی به نفع زلزله‌زدگان پرداخته‌اند.

در میان انجمن خوشنویسان هم به اعضای خود مهلت داده است تا ۳۰ آبان آثاری را به دبیرخانه این انجمن ارایه دهند تا در نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط که قرار است به زودی به نفع زلزله زدگان کرمانشاه برپا شود، به فروش برسد.

نمایشگاه هایی که این هفته برگزار می شوند دارای تنوع خاصی نبوده و هنرمندان حوزه نقاشی و طراحی و ساخت زیورآلات تنها به استقبال علاقه‌مندان حوزه خود می‌روند.

همچنین دوستداران این هنر، 23 فرصت برای گالری گردی در آخرین جمعه آبان ماه خواهند داشت.

در ادامه با جزییات برگزاری نمایشگاه‌ها، هنرمندان و آثارشان بیشتر آشنا خواهید شد.

گالری آ: نمایشگاه گروهی با عنوان «خاموشی» از 26 آبان برپا می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از باران احمدی‌راد، پگاه رجامند، هما عبداللهی، بهناز فاطمى، گلاره  گودرزی و بهناز نعمتی به نمایش درمی‌آید. نمایشگاه خاموشی تا پنجم آذرماه برقرار است.

گالری ایده پارسی: نمایشگاه گروهی نقاشی خط  «لعل خاموش چهارم» به همراه رونمایی از کتاب «لعل خاموش»، با نمایش آثاری از مریم استادی مقدم، حسین احصایی، حمید امینی‌فر، بهاره بیات، حسین  بهرامی، الهام جهانفرد، امیرحسین جباری، بهار رضانیا، علی زندی شفق، حسین شیرازی و وحید شیخ حسنی 26 آبان تا اول آذر برگزار می‌شود.

گالری سایه: نمایشگاه نقاشی جواد وطن‌دوست با عنوان «دگردیسی» 26 آبان تا یکم آذرماه برگزار می‌شود.




گالری سیمرغ: نقاشی‌های نیره فکرآزاد با عنوان «رنگ و زندگی» 25 آبان تا اول آذر برپا می‌شود.

گالری دنا: نمایشگاهی از آثار هنرمندان با عنوان «یک چادر، یک اثر» به همت مجله آنگاه و این گالری برای کمک به نیاز سرپناه هموطنان زلزله زده استان کرمانشاه 26 تا 28 آبان‌ماه برپا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با خرید یک چادر و تحویل به گالری و یا پرداخت هزینه خرید آن یک اثر از هنرمندان را تهیه و سرپناهی را به زلزله زده‌های کرمانشاه هدیه کنید.

گالری طراحان آزاد: نمایشگاه نقاشی علی شایسته با عنوان «نوروزگار» 26 آبان تا اول آذرماه برگزار می‌شود.

گالری فردا: آثار نقاشی‌خط پیروز پاینده از 26 آبان‌ماه تا دوم آذرماه میزبان علاقه‌مندان به آثار این هنرمند خواهد بود.

گالری کاوه: زیورآلات پگاه نوین و متین خوشه‌چین 26 آبان تا اول آذر به نمایش در می‌آید.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی میترا ابراهیمی با عنوان «سیب‌های خط خورده» 26 آبان تا اول آذرماه برگزار می‌شود.

گالری مژده: حراج خیریه سه روزه با عنوان «تنها نیستیم» برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه 26 تا 2آبان ماه در این گالری گزار می‌شود.

گالری نقش‌جهان: نمایشگاه نقاشی محمود صنعتی از 26 آبان تا هشتم آذرماه در این گالری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری والی: «دوپامین» عنوان نمایشگاه نقاشی مژده اتراک است که 26 آبان ماه در این گالری برپا می‌شود. این نمایشگاه تا 10 آذرماه ادامه دارد.

گالری نگر: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «خاطرات پراکنده» از با گردآوری یلدا جمالی از 26 آبان تا دوم آذر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نگارخانه الهه: نمایشگاه نقاشی های باسم الرسام از 26 آبان تا ششم آذر برپا می‌شود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =