قهرمانانی که پهلوان‌وار کنار مردم ایستادند

زلزله کرمانشاه بار دیگر محکی برای ورزشکاران ایرانی بود تا منش پهلوانی خود را نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دهم شهریورماه سال 1341 نام بوئین زهرا را با یک اتفاق تلخ گره زد. زمین به یک باره لرزید و بخش اعظمی از این شهر محروم ویران شد. این زمین لرزه 7.2 ریشتری حدود 20هزارنفر را به کام مرگ کشاند اما شاید حالا بعد از 55سال روشن ترین روایتی که از آن روزها باقی مانده است کشکول گردانی جهان پهلوان تختی برای جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زده های این شهر بود. 

کسانی که از نزدیک شاهد این اتفاق خیرخواهانه بودند از کشکولی می گویند که به سرعت پر می شد و خیلی ها برای رساندن کمک هایشان به دست غلامرضا تختی سر و دست می شکستند. آن روزها تختی با این گلریزان خیابانی توانست مبلغ قابل توجهی را برای کمک به زلزله زده ها جمع آوری کند. همین موضوع باعث شده آن چیزی که این روزها از آن زلزله مهیب و آن ویرانی عظیم به ذهن مانده، مرام پهلوانی قهرمان کشتی جهان بود که شاید تنها جایی که سر خم کرد، برای جمع آوری کمک برای مردم حادثه دیده بود. 

این روزها اما بار دیگر و در سویی دیگر از کشور پهناور ایران اتفاقی مشابه رخ داده است. زلزله ای مهیب، بار دیگر ویرانی ای عظیم پدید آورده است و بسیاری از هموطنانمان در غم از دست دادن عزیزانشان و ویرانی خانه هایشان به سوگ نشسته اند. حالا هم باز این ورزشکاران قهرمان ایرانی هستند که به شیوه های مختلف برای جمع آوری کمک های مردمی پیشقدم شده اند. 

آقای گل جهان اولین ورزشکاری بود که در این زمینه دست به کار شد. علی دایی در صفحات شخصی اش شماره حسابی اعلام کرد و از مردم خواست کمک هایشان را واریز کنند. در روزهای گذشته هم از طریق همین صفحات، تصاویری از کامیون هایی که کمک های مردم به مردم کرمانشاه را حمل می کنند به نمایش می گذارد تا مردم را در جریان همه امور کمک رسانی بگذارد.

مهدی مهدوی کیا هم طور دیگری برای جمع آوری کمک دست به کار شده است. او راهی آلمان شد تا کمک های ایرانیان ساکن خارج از کشور و مردم دیگر کشورها را برای مردم حادثه دیده جمع کند.

کیانوش رستمی دارنده طلای المپیک و ساره جوانمردی قهرمان تیراندازی کشور مدال هایشان را برای کمک به زلزله زده ها به حراج گذاشتند. بازیکنان باشگاه استقلال هم پیراهن های تیم را با امضای خود برای حراج گذاشتند. 

اعضای تیم های ملی کشتی سه روز بعد از حادثه در کرمانشاه حاضر شدند. احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک هم بیکار نماند و با کمک هایی که جمع آوری کرده بود به محل حادثه رفت. 

علاوه بر اینها خیلی از ورزشکاران دیگر هم به شیوه های مختلف در صفحات شخصی شان از هم صنفان خود عقب نماندند و پیام هایی برای تشویق مردم به ارسال کمک هایشان به شیوه های مختلف به مردم زلزله زده به اشتراک گذاشتند. 

حالا شاید سال ها بعد، در کنار تصاویر غم انگیز زلزله، این تصاویر امیدبخش هم به یادگار بماند. تصاویری که نشان می دهد مرام پهلوانی هنوز نمرده است.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    4 1
    عباس جديدي كو؟