تقویت عزت نفس و احترام به دانش آموزان  موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت: آسیب های اجتماعی پدیده هایی واقعی، متغیر، قانونمند و قابل کنترل و پیش گیری اند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فرید بهرامی در جلسه پرسش و پاسخ هنرجویان هنرستان ولی عصر (عج) شهرستان خرم آباد که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان ،معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی ومعاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان برگزارشد ؛ افزود :كنترل پذيري آسيب هاي اجتماعي، شناخت علمي آنها را در هر جامعه اي براي پاسخ به پرسش هاي نظري و عملي و كاربردي ، مقابله صحيح با آسيب هاي اجتماعي ضروري مي سازد.

بهرامی خاطر نشان کرد: گسترش روز افزون آسیب های اجتماعی به وی‍‍‍‍‍‍‍‍زه در سنین جوانی و نوجوانی ما را ملزم می کند تا برای در امان ماندن نوجوانان و جوانان از خطرات آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنیم .

وی در ادامه افزود: تمام آسیب های اجتماعی میل به گسترش دارند و اگر در شکل ساختا ری به صورت جدی قصد پیشگیری داشته باشیم ،شاید تا حدودی موفق شویم از اثرات منفی آن جلوگیری کنیم .

بهرامی در ادامه تصریح کرد: انجام هرگونه برنامه ریزی و فعالیت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان از چند جهت ضروری است چرا که از یک طرف با کاهش آسیب های اجتماعی ،ضریب امنیت اجتماعی بالا می رود و از طرف دیگر سرمایه ای که به دلیل افت تحصیلی و .... هزینه می شود،کاهش می یابد و بالاتر از این مسائل هزینه هایی که صرف ایجاد ا منیت در جامعه می گردد در ا مر آموزش وتعالی فرهنگی جامعه صرف می شود.

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که ریشه ی اغلب آسیب پذیری های اجتماعی دانش آموزان را باید در عدم آشنایی کافی آنها با مهارتهای اجتماعی دانست و ادامه داد: توجه به مهارتهای اجتماعی در برنا مه ریزی درسی، نشان دادن تاثیرات مخرب دوستان ناشایست و چگونگی قطع ا رتباط با آنان، آموزش مها رتهای زندگی، اجا زه ابراز وجود به دانش آموزان ا ز طریق دادن مسئولیت و استفاده از دیدگاههای آنان در مدرسه، تقویت عزت نفس و احترام به دانش آموزان ،تقویت ارزشهای دینی دانش آموزان و آموزش نه گفتن به فرزندان از جمله عواملی است که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =