عصر امروز شهردار لاهیجان میزبان دکتر سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شهردار لاهیجان در این دیدار صمیمی با تشریح برنامه های خود برای توسعه و تحولات در این شهر، عنوان کرد: لاهیجان یکی از شهرهای مطرح و مهم استان گیلان و یک شهر نمونه گردشگری است و پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر و سرمایه گذاران خارجی و ... در این شهر وجود دارد.

مسعود کاظمی افزود: در برنامه ای که برای توسعه این شهر و همچنین تکمیل زیر ساخت ها در دست تهیه داریم، به توسعه زیرساخت های گردشگری و همچنین روابط و تعاملات دو طرفه میان این شهر با شهرها و حتی کشورهای دیگر نگاه ویژه ای شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری لاهیجان نسبت به تهیه بسته های سرمایه گذاری از طریق دفتر سرمایه گذاری اقدام کرده است، لاهیجان در آینده نزدیک یکی از پتانسیل های ویژه خاورمیانه و مقصد گردشگران قرار خواهد گرفت.

در ادامه سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با ابراز خشنودی از برگزاری این نشست صمیمی گفت: ارمنستان کشور کوچکی با جمعیت حدود سه میلیون نفر می‌باشد اما ارامنه ظرفیت اصلی ای هستند که در دنیا تقسیم شده‌اند، حدود شش میلیون نفر آن‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کنند از این شش میلیون حدود ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر آن ها در ایران، ۵۰۰ هزار نفر در فرانسه، دو میلیون نفر در روسیه، یک میلیون در آمریکا و ... ساکن و مقیم آن کشور می‌باشند.

سید کاظم سجادی با اشاره به اینکه ارامنه در بسیاری از کشور ها جزء بزرگترین سرمایه گذاران و صاحبان مقام می‌باشند و ظرفیت بسیار خوبی برای ایرانی ها محسوب می‌شوند گفت: به دلیل مشکلات قدیمی، درگیری‌ها و ... و محدود شدن و بسته شدن مرزهای ارمنستان با برخی از کشور‌های همسایه، ارمنی‌ها تمایل بسیار زیادی به ارتباط با کشور ایران دارند و این یک فرصت برای ایجاد تحولات محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا با تعاملات خوب انجام شده، در مباحث فرهنگی، گردشگری، سرمایه گذاری و ... شاهد اتفاقات خوبی در منطقه به خصوص شهر زیبای لاهیجان خواهیم بود.

سجادی گفت: در مناسبت های مختلف می‌توان جشنواره‌های فرهنگی و هنری مشترکی را برگزار کرد و توانمدی‌ها و پتانسیال‌های شهر لاهیجان را در این بخش‌ها به نمایش گذاشت و از بخش گردشگری و ظرفیت‌های آن نهایت استفاده را کرد.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =