تصویب 14 طرح مهم اشتغالزایی با استفاده از اعتبارات تسهیل اشتغال در شهرستان بانه

فرماندار شهرستان بانه گفت: 12 طرح مهم اشتغالزایی در زمینه های تولیدی، صنعتی و کشاورزی، در دومین نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بانه تصویب و 2 طرح بزرگ دیگر نیز به منظور تصویب، به کارگروه استانی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه، محمد فلاحی افزود: «8 طرح صنعتی شامل تولید فوم، کابینت، سنگ مصنوعی، عروسک ، قطعات بتنی، دستمال کاغذی و تولید آسفالت با 13 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار و احداث و تکمیل 2 واحد مرغداری 20 هزار قطعه ای و پرورش بز شیری 500 رأسی با 15 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغال فراگیر در این کارگروه به تصویب رسید.
وی احداث 2 واحد سردخانه میوه در مناطق روستایی بخش های نمشیر و ننور با 16 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات توسعه اشتغال روستایی را از دیگر طرح های اشتغالزایی در شهرستان بانه تاکنون ذکر کرد و افزود: «2 طرح بزرگ تولیدی-صنعتی شامل مجموعه مرکز جراحی پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصیو درمانگاه شبانه روزی، مراکز با 600 میلیارد ریال اعتبار و کارخانه تولید لوازم خانگی با 40 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغال فراگیر نیز جهت تصویب به کارگروه استانی معرفی شده است.
فرماندار شهرستان بانه مجموع اعتبارات مورد نیاز برای طرح های اشتغال فراگیر در این شهرستان را تاکنون 569 میلیارد ریال و اعتبارات لازم برای طرح های اشتغال روستایی را 16 میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: «با اجرای طرح های یاد شده در مجموع برای 252 نفر از نیروی فعال جویای کار در شهرستان بانه، شغل ایجاد خواهد شد».

گفتنی است سهم شهرستان بانه از اعتبارات اشتغال فراگیر در سال جاری 385 میلیارد ریال است که با توجه به مرزی بودن شهرستان، متقاضیان دریافت این گونه تسهیلات از 7 درصد یارانه برخوردار می شوند و تنها 20 درصد اعتبار طرح های اشتغالزایی، به عنوان آورده اولیه دریافت می شود.
متقاضیان اجرای طرح های گردشگری، کشاورزی و صنعتی می توانند جهت برخورداری از این تسهیلات، به دبیرخانه کارگروه اشتغال واقع در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نمایند».
همچنین اعتبارات تسهیل اشتغال خانگی ، بخش مهم دیگری از بسته حمایتی و تسهیلاتی دولت در اجرای سیاست های اشتغالزایی در منطقه است که این تسهیلات با کارمزد 4 درصد به متقاضیان پرداخت و تمامی حرفه های شغلی که به صورت خانگی را شامل می شود»

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =